Loading

Blog

blog image

Krachttraining voor vrouwen

15 April, 2014 - 10:39

Krachttraining voor vrouwen

Elke sportschool kent ze. Brede, grote, sterke mannen die elkaar aanmoedigen en uitdagen en de één kan nog meer opdrukken dan de ander. Kreten uit de oertijd en bonkende aders zijn heel normaal. Begrijpelijk dus dat wanneer vrouwen aan krachttraining denken ze bang zijn om ook zo breed te worden. Omdat ze toch de bekende probleemgebieden (billen, benen, buik) willen aanpakken, rennen ze wat op de loopband en doen wat buikspieroefeningen. Helaas blijft dan vaak het gewenste resultaat uit. Tijd voor krachttraining voor vrouwen dus!

Dames, wees gerust. Bij de meeste vrouwen ontbreekt het aan grote hoeveelheden testosteron, het mannelijke hormoon wat ervoor zorgt dat mannen zulke brede schouders krijgen wanneer zij met gewichten trainen. Daarnaast is er ontzettend veel tijd en energie nodig om op dat niveau te komen.

Vet verbranden met krachttraining

Als je aan vrouwen vraagt waarom ze willen sporten zullen de meeste zeggen om wat vet te verbranden en een st

rakker lichaam te krijgen. Bewegen dus en flink wat buikspieroefeningen doen! Dan krijgen we wel een strakke buik. Fout! Ons lichaam is eigenwijs en bepaalt zelf wel waar als eerste het vet wordt verbrand. En natuurlijk is bewegen goed en gezond, maar als je lichaam in de ruststand zit (dus buiten je trainingen en actieve bezigheden om) verbrand je nog steeds de meeste calorieën. Het is algemeen bekend dat spieren meer vet verbranden, dus hup aan de krachttraining!

Spieren geven vorm aan je lichaam, zorgen voor een strakker lichaam en je verbrand in de ruststand meer vet. Wat houdt je nu nog tegen om krachttraining te gaan volgen? Zorg dus voor een gevarieerd full body workout voor twee tot drie keer in de week. Werk daarbij zowel met de fitnessapparaten als met losse gewichten. Met losse gewichten is er wel meer kans op een blessure als je dit verkeerd doet of te zwaar begint. Raadpleeg daarom altijd een fitness instructeur of ga aan de slag met een personal trainer zodat de kans op blessures aanzienlijk verkleint.

 

Voordelen van krachttraining voor vrouwen

Hebben we je nog niet kunnen overtuigen om ook krachttraining toe te voegen aan je workout? Dan zetten we alle voordelen van krachttraining vrouwen nog even voor je op een rij:

  • Verbrand meer vet (calorieën) in de ruststand.
  • Krachttraining helpt om diabetes type 2 tegen te gaan.
  • Krachttraining helpt om af te vallen.
  • Je wordt er sterker van. Ineens is het geen probleem meer om met twee volle boodschap tassen en een kind op je arm te lopen.

 

Wanneer begin jij als vrouw zijnde aan krachttraining?

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten