Loading

Blog

blog image

Personal trainer Amsterdam

16 August, 2018 - 20:33

Personal trainer in Amsterdam aan het zoeken? Kom dan priveles kickboksen bij de luxe personal training studio van Delda Sport onder begeleiding van een ervaren personal trainer. Met de juiste hulp kun je in korte tijd heel veel bereiken!

 

Waarom sporten met een personal trainer?

Wie een bepaald doel wil bereiken, kan wel een steuntje in de rug gebruiken. Veel mensen willen afvallen of een betere conditie krijgen en proberen daar alleen aan te werken. Maar we weten allemaal dat je gedrag veranderen best lastig kan zijn.

 

Je begint enthousiast, maar dan...

 

Je begint vaak enthousiast. Je bent gemotiveerd en je hebt zin om er voor te gaan. Maar na een paar keer sporten heb je eens geen zin, het is druk op je werk, de kinderen vragen aandacht of je voelt je moe en slap. Ook kan de vooruitgang naar je doel wat langzamer gaan.

 

Dit soort dingen zorgt voor een gebrek aan motivatie, energie en plezier in het sporten. En vaak gebeurt dit niet een keer, maar meerdere keren. Je hebt al zó vaak geprobeerd af te vallen of meer te gaan sporten. En dan lukt het weer niet.

 

Het zou genoeg zijn om het maar op te geven. Maar dat is niet nodig als je kiest voor een personal trainer. Deze heeft de kennis en vaardigheden om je verder te helpen, waardoor je echt je doel kunt behalen.

 

De voordelen van een personal trainer

 

De personal trainer is jouw stok achter de deur. Een trainer weet hoe hij (of zij) moet zorgen voor motivatie, hoe de training leuk en afwisselend kan blijven en wat jij nodig hebt om de eindstreep te halen. Het betekent dat je het niet alleen hoeft te doen.

 

Het maakt niet uit wat je wilt bereiken: afvallen, voor een gezonde levensstijl kiezen, een betere conditie krijgen of sterker worden. De personal trainer weet hoe het menselijk lichaam werkt, welke oefeningen bij je passen en wat gezond eten precies inhoudt.

 

Daarbij komt dat je met een personal trainer alle aandacht krijgt. Ga je naar een sportschool, dan ben je een van velen in een groep. Hoe een trainer ook zijn best zal doen, hij kan geen sportprogramma speciaal voor jou opstellen en je continu begeleiden en van feedback voorzien.

 

Ga je met een personal trainer aan de slag, dan is dat juist wat je wel krijgt. Tijdens het sporten krijg je direct aanwijzingen waar je wat mee kunt. Je wordt erop gewezen als er iets niet helemaal goed gaat en kunt dat meteen verbeteren.

 

Ook worden de oefeningen speciaal op jouw doel en lichamelijke conditie afgestemd. Zo kun je heel efficiënt werken en ga je ontzettend snel vooruit. Jouw doelen liggen dichterbij dan je denkt!

 

Een volgend voordeel is dat je je goed zult kunnen concentreren op je workout. Omdat je alleen met de trainer bent (of met een klein groepje), heb je geen last van andere sporters die dichtbij je staan en je afleiden.

 

Alle voordelen van trainen met een personal trainer op een rijtje:

 

  • De trainer is je steuntje in de rug
  • Alle kennis en vaardigheden om je doelen te bereiken
  • Snel vooruitgang boeken
  • Veel feedback tijdens de training
  • Afwisselende training
  • Oefeningen speciaal afgestemd op wat jij nodig hebt
  • Geen afleiding
  • Altijd gemotiveerd sporten

 

 

Waarom kickboksen bij Delda Sport

 

Als je wilt gaan sporten met een personal trainer is het belangrijk te kiezen voor een goed opgeleide en gediplomeerde trainer. Alleen dan ben je zeker van goede begeleiding van iemand met kennis van zaken. Je wilt niet dat al je harde werk uiteindelijk tot niets leidt.

 

Bij Delda Sport werken uitsluitend gediplomeerde trainers, die een gerenommeerde opleiding hebben gevolgd. Ook zijn ze enthousiast en zullen ze ervoor zorgen dat je elke keer met plezier komt sporten.

 

Verder hebben wij persoonlijke aandacht en veiligheid hoog in het vaandel staan. Het draait erom dat jij je doelen gaat bereiken, dat je bij ons met plezier komt sporten en dat je je op je gemak voelt. Wij zorgen ervoor dat dat het geval is.

 

Daarom leren we je eerst kennen via een intakegesprek. Daarin geef jij aan wat je wilt bereiken, wat je al gedaan hebt, of je blessures hebt enzovoorts. We koppelen jou dan aan een trainer waar je een klik mee hebt. Dan kun je gaan beginnen met kickboksen.

 

Kickboksen wordt gebruikt als full body workout. Het is een pittige sport, waarbij je door trappen stoten heel je lichaam aan het werk zet. Daarbij oefen je de bewegingen alleen op de trainer of een bokszak.

 

Je draagt altijd bescherming, zoals scheenbeschermers en kickbokshandschoenen. Ook belangrijk bij veiligheid is het weten wat iemand aan kan en hoe je oefeningen goed uitvoert. Trainers van Delda Sport zijn hiervan goed op de hoogte. Dit helpt blessures te voorkomen.

 

De trainer draagt dus altijd zorg voor een veilige omgeving, waar je lekker kunt sporten.

 

Neem hier alvast een kijkje in onze luxe PT studio.

 

 

Daarom is Delda Sport de ideale sportschool voor jou, als je graag aan de slag gaat om sterk, fit en gezond te worden. Onze sportschool ligt in Landsmeer, op nog geen 10 minuten rijden van Amsterdam.

 

Kickboksen: de beste manier om aan jezelf te werken

 

Als je een sport gaat doen, waarom zou je dan voor kickboksen kiezen? Kickboksen heeft veel voordelen. Je werkt aan een gezond lichaam, maar ook aan mentaal welzijn. Door te kickboksen zorg je dat je weerbaarder wordt en meer zelfvertrouwen krijgt.

 

De fysieke voordelen van kickboksen:

 

  1. Afvallen: tijdens een kickboksworkout van een uur kun je tot wel 700 calorieën per uur verbranden. Is afvallen je doel? Dan is kickboksen de workout die bij je past. Je bent constant in beweging en al je spieren zijn aan het werk. Met 700 calorieën in een uur, zul je veel vet verbranden.
  2. Spieren: Kickboksen zorgt voor sterke spieren. Je krijgt er geen enorme spierballen van, maar wel een mooi strak lichaam. Tijdens een training gebruik je je armen, benen, rug en core.
  3. Conditie: een training is gevarieerd, maar er zitten ook altijd oefeningen tussen die je conditie helpen verbeteren. Je bent tijdens het kickboksen vrijwel de hele tijd in beweging. Hierdoor krijg je een gezond en fit hart en sterke longen. Al na enkele trainingen kun je vooruitgang merken.
  4. Evenwicht en coördinatie: Door te kickboksen train je je balans en coördinatie. Als je een trap uitdeelt, sta je op een been. Je stoten moeten daar uitkomen waar jij dat wilt. Daardoor ben je veel bezig met coördinatie en balans.
  5. Fysieke ontspanning: Kickboksen is een lekkere uitlaatklep voor stress en spanning. Door je spieren flink te gebruiken kun je ontladen en daardoor spanning loslaten. Na een training voel je je relaxt en fysiek uitgeruster. Ook al ben je waarschijnlijk ook wel moe!

 

De mentale voordelen van kickboksen:

 

  1. Zelfvertrouwen: Heb je weinig zelfvertrouwen, dan zul je niet snel voor jezelf opkomen. Omdat kickboksen een zelfverdedigingssport is, is dat juist waar je mee gaat bezig zijn. Je leert dat je het waard bent om voor jezelf op te komen, je leert omgaan met je angsten en gaat voelen dat je best veel kunt hebben. Uiteindelijk zul je je trots voelen op wat je bereikt. Kickboksen kan je helpen je zelfvertrouwen te vinden, zodat je lekker in je vel komt te zitten.
  2. Doorzettingsvermogen: Samen met de personal trainer ga je de grenzen opzoeken. Kickboksen is best pittig en er zijn vast momenten dat je wilt opgeven. De trainer helpt je door te zetten en zo kom je erachter dat je veel meer aankunt dan je dacht. Je leert doorzetten en dit kun je ook in het dagelijks leven goed gebruiken.
  3. Stress kwijtraken: Gedurende de dag voel je frustratie, boosheid, onmacht of spanningen. Door lekker te kickboksen kun je dat van je af trappen, maar ook leer je omgaan met je eigen emoties. Doordat je grenzen verlegt en voor jezelf opkomt, kan het ook zijn dat je zelf beter leert met die spanningen om te gaan en voortaan niet zo snel meer gespannen raakt.
  4. Vergroot zelfinzicht: Als je tijdens de kickbokstraining moeilijkheden tegenkomt, kan het zijn dat je wilt stoppen of juist boos wordt of verdrietig. Iedereen gaat anders om met problemen. En daar geeft kickboksen je inzicht in. De trainer zal je hierin begeleiden. Maar je leert veel over jezelf door te kijken naar hoe je omgaat met obstakels. Je kunt leren hoe je deze anders kunt gaan aanpakken.
  5. Sociale vaardigheden: Met de trainer samenwerken of in een kleine groepstraining, dat vraagt sociale vaardigheden. Voor verlegen mensen is het aannemen van een compliment al moeilijk. Maar ook het samenwerken, uitleg vragen, je eigen grenzen aangeven, dit zal allemaal helpen om je sociale vaardigheden te trainen. Je kunt tijdens de training ontdekken dat je zo’n samenwerking eigenlijk toch wel leuk vindt.

 

Hieruit blijkt wel dat kickboksen meer kan zijn dan alleen een manier om even je energie kwijt te kunnen in een training. Het biedt je de kans om echt aan jezelf te werken. En dat kan een heel positieve invloed op je leven hebben.

 

De kickbokstraining

 

Ga jij aan de slag met een personal trainer om te kickboksen, dan krijg je een training van een uur. Die bestaat uit een warming up van ongeveer 20 minuten. De warming up is erg belangrijk om je spieren warm en soepel te maken, daarmee voorkom je blessures.

 

Daarna volgt het oefenen van de kickbokstechnieken. Je leert alle trappen en stoten goed uit te voeren. Eerst begin je deze rustig te doen, zodat je spieren wennen aan de bewegingen. Later kun je ze met meer kracht en snelheid uitvoeren.

 

Tijdens de training is er ook ruimte voor kracht- en conditietraining. Daar zijn speciale oefeningen voor, zoals de HIIT training, waarbij je een oefening een aantal keren achter elkaar doet met een korte rust tussen verschillende sets.

 

Oefeningen die je hierbij doet zijn bijvoorbeeld squats, box jumps, burpees en de plank. De trainer zal je ook laten werken met gewichten of op fitness apparaten. Je zult merken dat je elke keer een verschillende training krijgt, zodat het afwisselend en leuk blijft om te doen.

 

Wat heb je nodig om te kickboksen?

 

Bij het kickboksen heb je het volgende nodig:

 

  • Prettig zittende kleding: zorg ervoor dat je iets draagt waar je je vrij in kunt bewegen. Dat hoeft niet per se speciale kickbokskleding te zijn. Een joggingbroek of korte broek en een shirt zijn prima. Je gaat flink zweten, dus houd daar rekening mee. Schoenen zijn niet nodig.

  • Scheenbeschermers: je deelt met je benen trappen uit. Die komen aan op je schenen en daarom draag je scheenbeschermers. Deze moeten goed aansluiten, zodat ze de klappen kunnen opvangen. Zorg dat ze niet gaan draaien tijdens het bewegen.

  • Kickbokshandschoenen: deze zijn nodig om je handen en polsen te beschermen als je stoot. Ze zijn gemaakt van leer of PU (kunstleer).

  • Bandages: deze draag je in je handschoenen. Ze geven je knokkels, vingers en handen extra bescherming, maar absorberen ook het zweet. Dat is weer goed voor het materiaal van je handschoenen, zo kunnen ze langer mee gaan.

 

Kickbokshandschoenen en scheenbeschermers kun je vaak de eerste paar keer  huren van de sportschool. Als je besluit door te gaan met kickboksen is het handig om je eigen sets aan te schaffen.

 

Is kickboksen een goede sport voor mij?

 

Veel mensen vragen zich van tevoren af of kickboksen wel een goede sport voor hen is. Het idee van een vechtsport schrikt hen af. Je denkt al snel aan agressieve, gespierde mannen die in een ring tegenover elkaar staan en elkaar bont en blauw slaan.

Maar dat is niet hoe Delda Sport kickboksen aanbiedt. Bij ons is kickboksen alleen maar een workout. Er wordt niet gespard, dus de trappen en stoten worden niet op elkaar geoefend, maar alleen met de trainer of op een bokszak.

 Er is dus geen risico op blauwe plekken of andere blessures, tenminste niet meer dan bij een elke andere sport. Verder is kickboksen gewoon een sport, die dus voor iedereen geschikt is om te doen.

Geen ervaring nodig

 Je kunt gaan kickboksen als je helemaal geen ervaring hebt met sporten. Onze trainers begeleiden jou graag op je weg naar een sportief en fit leven. Je begint rustig en er wordt aandacht besteed aan het opbouwen van conditie.

Maar ook mensen die gewend zijn andere sporten te doen, kunnen gaan kickboksen. Of je nu een schaatser, tennisser, voetballer of basketballer was,  je kunt op elk moment beginnen met kickboksen.

Kickboksen is geschikt voor mannen en vrouwen. Veel vrouwen merken dat ze veel steviger in hun schoenen komen te staan en ze voelen zich fysiek een stuk fitter. Daar hebben ze veel profijt van in het dagelijks leven.

 Een goede uitlaatklep

Voor zowel vrouwen als mannen is kickboksen een lekkere uitlaatklep. Het is juist een fijne sport voor mensen die lange uren achter een bureau zitten, waarbij je tijdens de training even weer je hele lichaam in beweging zet en alle stress er heerlijk uit kunt stoten en trappen.

Onze personal trainers gaan graag met je aan de slag. Of je nu man, vrouw, jong of oud, sportief of onervaren bent: bij Delda Sport helpen we je de gezonde levensstijl en het sportieve lichaam te bereiken, dat je altijd al wilde.

 

Zoek de sportschool die bij je past

 

Ben je nieuwsgierig geworden naar kickboksen en de begeleiding van een personal trainer? Twijfel dan niet langer en ga op zoek naar de sportschool die jou het beste kan helpen.

 Het beste is om bij twee of drie verschillende sportscholen te gaan kijken. Ga de sfeer proeven en vraag een proefles aan. Zo kun je alle drie de scholen vergelijken, wat vond je bij elke de plus- en minpunten? Je kunt bijvoorbeeld letten op:

 

  • Sfeer
  • Hygiëne
  • Maken ze tijd voor je?
  • Veiligheid
  • Huisregels
  • Kennis en ervaring van de trainers
  • Lokatie
  • Prijzen

 

Woon je in Amsterdam, dan kun je bij Delda Sport terecht. Wij bieden twee mogelijkheden om te trainen:

 

  • De één op één training, waarin je privéles krijgt van een personal trainer. Voordeel is dat je alle aandacht krijgt, waardoor je snel vooruitgang boekt.
  • Small group training: dit zijn groepjes met maximaal zes deelnemers. Klein genoeg om in alle rust te kunnen trainen en toch veel aandacht te krijgen, maar ook gezellig om met anderen te kunnen sporten. En de kosten voor de trainer worden gedeeld.

 

Onze trainers staan al klaar om met je aan de slag te gaan. Vraag hieronder een gratis intake aan en kom eens kennis maken.

 

Intake gesprek aanvragen >>

 

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten