Loading

Blog

blog image

Het lichaam van een Griekse god

09 March, 2017 - 09:34

Griekse goden

De oude Griekse goden hadden allemaal één ding gemeen en dat was, dat ze allemaal topfit waren. Als we het internet afspeuren komen we al snel uit bij grote borstspieren, strakke buikspieren en een goed gevormd stel armen. Het ideaalbeeld in de ogen van de meeste mannen (en wellicht vrouwen voor de mannen).

Goed nieuws! In deze #blog geeft Be You zeven tips om het lichaam van Hercules ook ein-de-lijk is in uw spiegel terug te zien!  

Bench press

Dé oefening om de algemene borstspier een ware groeispurt te geven.
Voor uitvoeren van de oefening neemt u plaats op een willekeurig bankje. Plaats de olympische stang recht boven uw borst ter hoogte van beide tepels. Laat de olystang op een gecontroleerde wijze zakken totdat deze vijf centimeter boven de borst is. Duw de olystang recht omhoog.

#Tips voor uitvoering:

  • Houdt tijdens de uitvoering van de oefening de polsen recht;
  • Houd de schouders en billen stevig op het bankje;
  • Plaats de voeten stevig op de vloer;

Strek de armen nooit volledig uit.

 

Lat pull down

Een effectieve rugoefening waardoor de borst mooi in balans komt door het ontstaan van de zo gehete ‘vleugels’.
Tijdens het uitvoeren van deze oefening trekt u de stang richting de borst en laat u de stang vervolgens weer gecontroleerd zoals beginsituatie terugkomen.

#Tips voor uitvoering:

  • Duw de borst naar voren en trek de schouders naar achteren;
  • Strek de armen nooit volledig uit;
  • Beweeg tijdens het naar beneden trekken van de stang de schouderbladen naar elkaar toe.

Deadlift

Het bereiken van een goddelijk lichaam is “bijna” onmogelijk zonder deze oefening…. De deadlift!
Target: rug,- been,- bil,- arm,- buikspieren.  De deadlift wordt uitgevoerd door middel van een olystang.  

#Tips voor uitvoering:

  • Houdt tijdens de uitvoering altijd een recht rug, doe dit door de borst naar voren te duwen, de schouders naar achter te trekken en de buikspieren aan te spannen;
  • Houdt altijd een lichte buiging in de armen;
  • Plaats de voeten op schouderbreedte en duw vanuit de hakken.

Military press

Met deze oefening creëert u dé schouders die gelijk staan aan kanonkogels welke uw vorm compleet maken.

#Tips voor uitvoering:

  • Plaats voeten op schouderbreedte;
  • Start met de olystang vanuit borstpositie;
  • Duw de olystang boven het hoofd uit totdat de armen licht gebogen zijn;
  • Strek nooit de armen volledig uit;
  • Houdt tijdens de uitvoering beid polsen recht.

Crunch

Één van de populairste oefeningen om de buikspieren strak te trainen. Tijdens deze oefening neemt u plaats op een bankje of een matje.

#Tips voor het bereiken van de sixpack:

  • Maak contact tussen rug en het oppervlak van het matje;
  • Plaats beide voeten op schouderbreedte, voeten staan plat op de vloer zodat beide knieën in een hoek van 90 graden staan;
  • Plaats vingers tegen de zijkant van uw gezicht. Let op! Pak nooit de achterzijde van hoofd of nek vast! Dit voorkomt een trekkende beweging aan de nek;
  • Houdt de kin van de borst en kijk recht omhoog;
  • Trek nooit een “holle” rug.

Russian twist

Tijdens deze killer-buikspieroefening ligt de nadruk op het trainen van de schuine buikspieren.
Doel is: dé perfecte v-shape ontwikkelen. 

Oefening wordt uitgevoerd door met beide billen op een matje te gaan zitten en daarbij zowel onder- als bovenlichaam te roteren.

#Tips voor de briljante v-shape:

  • Houd beide benen en de schouders van het matje af door de buikspieren aan te spannen;
  • Duw de borst vooruit en trek de schouders naar achteren toe;
  • Roteer van links naar rechts en probeer met een eventueel gewicht de grond te raken.

Barbell Squat

Een compleet Grieks en vooral goddelijk lichaam kan niet worden bereikt zonder gespierde benen. Dus als zevende oefening, ook wel de koning der #fitness oefeningen beschrijven wij de barbell squat!
De squat wordt voornamelijk uitgevoerd door middel van een olympische stang.

#Tips voor de perfecte benen:

  • Plaats de stang op de schouders, niet op een rugwervel!
  • Beide benen staan op schouderbreedte, waarbij lichaamsgewicht op de hakken drukt;
  • Zak door de benen totdat de bovenbenen parallel aan de grond zijn;
  • Duw vanuit de hakken de olystang omhoog totdat een lichte buiging in benen is bereikt.

Tot slot

Voer elke oefening minimaal drie sets uit met een acht tot en met 12 herhalingen per set. Nog niet zeker of u alle juist oefeningen uitvoert? Vraag één van de fitness instructeurs van WorkoutCentre Be You voor meer uitleg!

Pas de zeven oefeningen toe in uw work-out, combineer deze oefeningen met dé juiste voeding en natuurlijk voldoende rust. Op deze manier bent u komende zomer niet meer te onderscheiden van een Griekse god!

Wil jij het lichaam van een griekse god? Klik dan op de onderstaande link en neem contact op via het contactformulier

Bekijk hier het profiel van personal trainer Sander van den Hoek >>



                                                                     

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten