Loading

Blog

blog image

Verhoog jouw omzet als personal trainer door middel van storytelling/copywriting voor salespagina’s.

11 January, 2017 - 13:45

 

Hoe zorg je dat de mensen die op jouw website komen dusdanig overtuigd raken dat ze direct overgaan tot een aankoop? Dat kan door goede copywriter en storytell technieken toe te passen op jouw sales pagina. Copywriting houdt in dat je teksten schrijft voor je website met het doel om de verkoop te stimuleren. Door simpel gezegd ‚betere woorden’ te gebruiken en betere verhalen te schrijven, kun je een enorm verschil maken in jouw omzet.

Copywriting  kun je leren, het is een skill die je kunt trainen. In dit artikel gaan we je leren hoe je goede teksten en verhalen kunt schrijven, waardoor bezoekers van jouw website sneller overgaan tot een aankoop. Een sales pagina met een goed verhaal en de juiste opbouw kan een enorm groot verschil maken in jouw omzet!

Waarom copywriting/ storytelling?

Door goede verhalen te vertellen op je verkooppagina, verhoog je de zogeheten 'stickrate’, wat betekent dat mensen langer blijven hangen op een website. Een goed verhaal wordt niet snel weg geklikt. Hoe langer de bezoekers blijven hangen op een website, hoe groter de kans op een aankoop wordt.

'Facts tell, stories sell’

Een goed verhaal is iets wat mensen bij blijft, wat ze langer onthouden dan een gewone advertentie of saaie verkoopteksten. Storytelling kan bovendien ook helpen om aankoopbezwaren weg te nemen en om mensen te inspireren tot een aankoop over te gaan. Mensen betalen voor iets omdat het product of de dienst een waarde toevoegt in hun leven. Door storytelling zorg je ervoor dat je de waarde laat zien van jouw product of dienst en welke pijn het wegneemt. Door goede storytelling toe te passen gaan mensen het zelfs leuk vinden om op jouw salespagina te zijn! 

Storyteling is in elke branche nuttig, maar vooral in de fitness branche. Het zorgt voor extra omzet, het versterkt jouw merk en mensen zullen je sneller onthouden. Als jij jouw omzet wil verhogen door middel van online verkoop, is dit een techniek die je zeker eens moet proberen. Kies de top 2-4 van je producten die je wil verkopen en ga daar een goede verkooppagina voor schrijven. Met de onderstaande tips kun ook jij dit!

Hoe schrijf je een goed verhaal dat de verkoop stimuleert?

De onderstaande 10 stappen geven een houvast en een structuur in het schrijven van jouw verkoop verhaal. Geef je eigen draai aan de verhalen en gebruik jouw eigen toon, maar probeer wel de onderstaande tips en stappen in elk verhaal te verwerken om het resultaat te vergroten.

Log in met je personal trainer account om verder te lezen. Log hier in

Heb je nog geen personal trainer account?

Bekijk hier dan onze verschillende lidmaatschappen en boost jouw PT business.

Lidmaatschappen Personal-trainer.nl

reactie plaatsen

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten