Loading

Blog

blog image

Gezonde snacks en tussendoortjes voor de lastige momenten

26 February, 2014 - 10:35

Natuurlijk ben je fanatiek. En natuurlijk heb je je wederom voorgenomen om vanaf nu alleen maar supergezonde recepten, snacks en tussendoortjes te eten. Maar we hebben allemaal weleens een 'minder' moment. Een moment waarop je het even niet meer ziet zitten. De weegschaal werkt niet mee en je hebt gewoon een enorme trek in een Mars, een zak winegums of een heerlijke pizza. En toch kan het even niet. Lastig. Je moet je er op zo'n moment - al dan niet met wat hulp van je personal trainer - echt even doorheen slepen. Wat helpt je verder als het even niet lukt? Is er nou niets dat m'n onnoemelijke drang naar een zoete of vette hap voor eventjes kan wegnemen?

Gezonde snacks - meer dan slechts komkommer en tomaat

Voor velen blijft het helaas een terugkerend probleem. 's Ochtends een gezond ontbijt, dat gaat nog wel. 's Avonds een gezonde maaltijd bereiden voor het hele gezin, dat is ook nog wel te doen. Maar het zijn juist die andere momenten. Rond een uur of vier in de middag is echt zo'n tijdstip dat je lichaam een keer iets anders wil dan slechts komkommer of een stronkje bloemkool. Ook 's avonds rond een uur of tien is voor vele afvallers een tijdstip waarop men snakt naar bijvoorbeeld een buil paprikachips. Het blijkt elke dag weer een hele opgave te zijn, en zijn daarom continu op zoek naar een passende en vooral blijvende oplossing. 

Gezonde tussendoortjes - makkelijk en verrukkelijk

Toch zijn er genoeg gezonde snacks of tussendoortjes op internet te vinden. En natuurlijk…het vergt wederom enige discipline. Het kost even wat meer tijd in de supermarkt en in de keuken. Maar het kan dus wel. Er bestaan werkelijk verrukkelijke tussendoortjes die het verlangen naar borrelnootjes of chocoladerepen per direct overbodig maakt. Graag wil ik - om u een hart onder de riem te steken - één gezond tussendoortje met u delen. 

Neem een koude volkoren Mexicaanse wrap en besmeer deze met Philadelphia Light. Beleg deze wrap met een paar stukjes verse zalm. Plaats hierna een behoorlijke hoeveelheid rucola op de zalm. Klein beetje zout erbij, klein beet peper erbij, oprollen en klaar is uw gezonde snack. Zo simpel en zo ontzettend lekker. Oké, u kunt niet dagelijks zalm eten. Dat begrijpen wij ook wel. Maar we willen u graag laten weten dat het bereiden van een gezond tussendoortje ook voor u een haalbare zaak is.

 

 

 

 

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten