Loading

Blog

blog image

Hoe je als personal trainer viraal kunt gaan door in te spelen op een hype

03 October, 2016 - 16:39

 

In dit artikel laat ik je zien hoe je kunt inspelen op een hype als personal trainer. Wanneer je dit op de juiste manier doet kun je zelf mee profiteren van deze hype. Ik heb het zelf ook gedaan in het verleden en zoals ik al eerder vertelde ging dit verhaal viraal.



De hype: Neck Nomination

Je hebt er vast al van gehoord. NekNominate, Neck nomination of zelfs Adje of een Kratje, het betekend allemaal hetzelfde. En als je al een paar jaar een vaste gebruiker van Facebook bent dan heb je ’t vast voorbij zien komen.

Het idee is om een drankje in één keer achterover te slaan, ofwel te atten, dit te filmen en via social media vrienden uitdagen om hetzelfde te doen bínnen 24 uur!

Lukt ze dit niet, dan moeten ze een kratje pils geven. Op zich een grappig idee, alleen het zou niet zo’n rage zijn en belicht worden als het niet uit de hand zo lopen en er zelfs doden zouden vallen.
Dit is namelijk gebeurt. 

  

Hoe ik inspeelde op deze hype

Toen gebeurde het. Ik was heerlijk met vrienden op wintersportvakantie en zag dat Neck Nomination heel Facebook veroverde. Ik ben best voorstander van een lekker drankje op z'n tijd, maar wat ik op Facebook te zien kreeg met deze hype vond ik totaal nutteloos en super ongezond. 

 Ik werd genomineerd door een collega personal trainer die meedeed aan de hype en whiskey achterover had gegooid.
Eén ding was zeker, ik wist als ik hier een andere zwaai aan zou kunnen geven en het kon omzetten in iets gezonds, dan zou ik deze ongezonde hype kunnen wegvagen met een gezonde variant. 
Toen bedacht ik push ups or pay. 

 




Push ups or pay ging viraal
Zoals je in de video ziet nomineer ik andere mensen om dit ook te doen. Doordat zij ook weer vrienden nomineerde ging push ups or pay heel Nederland door. De mensen die de ongezonde Neck Nomination verschrikkelijk vonden en daar niet aan meededen vonden mijn  gezonde variant des te leuker en besloten hier volop aan mee te doen.  


Hoe de media het oppakte 

De meest creatieve push ups zag ik voorbij komen en ook de media zag dit.

Voor ik t wist werd ik gebeld door SBS shownieuws, Editie NL, koffietijd en werd zelfs uitgenodigd om mijn verhaal te komen vertellen bij RTL Night Live. Ook op internet schreven verschillende websites over mijn actie waaronder Linda Magazine. 

 





 

Tot slot

Wil jij ook een keer viraal gaan, heb dan geduld en speel in op een hype waarvan jij denkt dat deze bij jou past en bedenk hier wat creatiefs voor.

Wil je weten wat belangrijk is voor een goede campagne die viraal kan gaan?

Lees dan dit artikel: De 7 ideale Marketing stappen uit de ALS Ice Bucket Challenge >>


.

Backstage bij RTL NIGHT LIVE van Humberto Tan





Op de website van Linda de Mol


Succes bij het bedenken van een leuke actie!
Heb je mijn hulp nodig? Laat mij dit weten via info@personal-trainer.nl

sportieve groeten,

Danny Delvers
Founder Personal-trainer.nl 


 

Lees ook:

What does it takes? Een dag uit het dagboek van personal trainer Alina Ploeznik >>

Noortje zegt: Let's do it... >>

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten