Loading

Blog

blog image

Waar moet een goede personal training website aan voldoen?

21 July, 2016 - 13:46

 

Een goede personal trainer website is een must om online gevonden te worden en om nieuwe klanten mee te werven. Op een website kun je onder andere jouw werkwijze, kennis en visie delen, basis informatie geven aan (potentiële) klanten en hen motiveren om contact met je op te nemen. In principe kun je stellen dat een goede website geld oplevert; het is een waardevolle investering in de toekomst van je bedrijf. In dit artikel geven we je diverse tips waar een effectieve website anno 2016 aan moet voldoen.

 

1. Wees vindbaar en deelbaar als personal trainer

 

Functionaliteit gaat voor

Functionaliteit heeft altijd prioriteit wat een website betreft. Hoe mooi je website er ook uit ziet, je hebt er niks aan als niemand je kan vinden of als mensen je site direct weer verlaten omdat deze niet goed functioneert of irritatie opwekt. Om goed vindbaar te zijn, moet je er voor zorgen dat de inhoud van hoge kwaliteit is, de technologie snel en veilig is en dat de inhoud goed te indexeren is door een goede SEO (zoekmachine optimalisatie) strategie.

 

Voeg waarde toe aan je site door sterke content

Een manier om de vindbaarheid te vergroten is o.a. door waardevolle content toe te voegen aan jouw site. Creëer op je site ruimte om jouw kennis te delen, bijvoorbeeld in de vorm van een wekelijkse blog. Content marketing is namelijk een krachtige SEO strategie als de teksten waardevolle informatie bevatten voor de bezoekers. Kwalitatieve inhoud wordt door Google tegenwoordig zeer hoog gewaardeerd. Sterker nog: het is dé sleutel om beter gevonden te worden in de zoekresultaten en op de sociale platforms. Unieke, interessante, belangrijke of informatieve inhoud trekt bezoekers aan en scoort ook op Social Media goed.

Met een blog kun je bovendien je visie over training met de wereld delen en een eigen stem creëren. Door waardevolle informatie te delen zorg je tevens voor verbinding en interactie met de doelgroep, waardoor ze sneller terug zullen komen.

 

Wees deelbaar

We leven in de tijd waarin er enorm veel informatie via Social Media gedeeld en gevonden wordt. Zodra de bezoeker interessante online content vindt, wil hij of zij dit direct kunnen delen. Zorg daarom dat de Social Media buttons altijd zichtbaar zijn en dat elk artikel dat je plaatst makkelijk te delen en door te sturen is. Laat daarnaast op je site zien dat je actief bent op Social Media: als de bezoeker ziet dat je bijvoorbeeld meer dan 10.000 volgers hebt of Facebook of Instagram, kan dat je geloofwaardigheid vergroten (dit heet ook wel Social Proof). Ga nu geen likes op Facebook kopen, dit zijn geen duurzame likes en kan op lange termijn juist schade opleveren.

 

2. Houd de bezoeker op je site en stuur ze de juiste kant op

 

Zorg dat mensen op je website blijven, wees mens-en gebruiksvriendelijk

Veel bezoekers naar je website trekken is natuurlijk leuk, maar je hebt er niks aan als ze direct weer weggaan zonder te doen wat jij wilt. Voorkom ten eerste online irritatie. Mensen ergeren zich vaak aan trage websites, veel donkere kleuren, onleesbare teksten, beweging, zelf startende video's en muziek, pop up vensters en te lang moeten zoeken naar informatie. Daarnaast houden mensen niet van ingewikkelde teksten. Houd de inhoud en het menu simpel; gebruik geen moeilijke vaktermen of ingewikkelde routes in je navigatie op de site. Bezoekers schrikken af van te veel menuknoppen. Gebruik een duidelijk lettertype en een simpele achtergrond, zodat men niet wordt afgeleid. Zet tevens je contact gegevens en KVK nummer duidelijk neer, dit straalt vertrouwen uit.

 

Maak je website geschikt voor diverse apparaten

Zorg ervoor dat de site geschikt is voor diverse apparaten. Tegenwoordig bezoekt de meerderheid van de mensen een website namelijk via hun mobiele telefoon of tablet en dat aantal blijft groeien. Een website die hier niet voor gemaakt is wekt irritatie op en zal mensen juist wegduwen in plaats van aantrekken. Kies voor een zogeheten ’responsive design’. Dit houdt in dat de website zich automatisch aanpast aan het scherm van het apparaat waarop het geopend wordt, zodat alles goed leesbaar en zichtbaar is.

 

Kies voor focus en trigger points

Volgens diverse onderzoeken zou de aandachtsspanne van de mens circa acht a tien seconden zijn. Daarom is het belangrijk om direct zichtbaar te maken welk probleem jij voor de bezoeker kan oplossen, hiermee trek je hun aandacht. Vervolgens kun je diverse oplossingen noemen op je site. Gebruik de intro nooit om je eigen bedrijf te promoten. Dat willen de bezoekers pas weten op het moment dat zij geïnteresseerd zijn in jouw diensten of product.

 

Zorg voor een duidelijk call to action

Jouw website moet tot actie leiden; een goede website heeft altijd een doel. Wat die actie/ het doel is mag je zelf bepalen. Zorg ervoor dat het op elke pagina duidelijk is wat je van de bezoeker verwacht en wat de volgende stap is. Je leidt ze als het ware naar een eindpunt toe die jij voor ogen hebt. Dit kan zijn dat ze hun email achter laten, of dat ze je bellen voor een gratis intake. De bezoeker gaat niet zomaar contact met je opnemen, dus je moet ze op een subtiele manier een duwtje in de goede richting geven. Maak belangrijke buttons goed zichtbaar en zet actiepunten goed in het zicht.

 

3. Laat een goed gevoel achter bij de bezoeker

 

Creëer de juiste beleving

Als de basis van je website goed is, kun je je focussen op het creëren van de juiste merkbeleving. Jij bent tenslotte uniek en daar past een unieke visuele uitstraling bij. De eerste indruk van de bezoeker is bepalend voor wat hij of zij bij jouw bedrijf voelt. Zorg dus voor een goede eerste indruk en creëer een visuele look en schrijfstijl die bij jou en bij jouw klanten past. Een goede website bouwer kan samen met jou de juiste look&feel van de site bepalen en hier de gewenste visuele beleving bij creëren.

 

Monitoren en bijsturen

Met goede web statistiek programma’s, zoals Google Analytics kun je een analyse van jouw website maken. Hoeveel bezoekers trekt jouw site per maand? Welke pagina’s doen het goed en welke minder? Hoe komt men voornamelijk op de website terecht en komt dat overeen met wat je dacht? Waar haken mensen af? Wat gebeurt er op die pagina, waardoor mensen daar vaak afhaken? Dit zijn inzichten die je o.a. via Google Analytics kunt verkrijgen. Hierdoor kun je jouw website steeds opnieuw verbeteren en blijven door ontwikkelen.

 

Gratis personal trainer website 

Heb je op dit moment nog geen budget voor een eigen website, maar wil je wel online zichtbaar zijn? Registeer je dan vandaag nog op Personal-trainer.nl en je bent direct zichtbaar.

Neem je een Gold account dan krijg je er nu tijdelijk zelfs een wordpress website bij cadeau! Je kunt kiezen uit verschillende thema's en de website is helemaal responsive, wat ervoor zorgt dat je website ook goed werkt op mobiele apparaten zoals tablets en smartphones. Hierdoor scoor je automatisch hoger in google en zul je sneller gevonden worden door potentiele klanten. 

Bekijk hier de lidmaatschappen >>

 

Ben jij personal trainer en heb jij al een eigen website? Laat je website en een reactie hieronder achter. 

 

Lees ook:

Leadpages een must voor personal trainers! >>

Hoe je van willekeurige sporters nieuwe cliënten maak >>

7 tips waar je op moet letten wanneer je een personal trainer zoekt >>

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten