Loading

Blog

blog image

Fitness oefening van de maand: April #Buikspieren

13 April, 2016 - 17:24

Droom jij ook van een stevige, strakke en platte buik? Dan ben je niet de enige want zowel mannen als vrouwen willen met zo’n fantastisch six-pack pronken. Met de juiste oefeningen kan iedereen deze zomer de taille laten stralen! Echter is het uitvoeren van buikspieroefeningen niet alleen voldoende. Je zult ook aan cardiotraining moeten beginnen om vet te verbranden en de algemene lichaamsconditie op peil te brengen. Ook helpt het om nog eens een kritische blik te werpen op het eetpatroon.

Welke soorten buikspieren hebben we?
We maken onderscheid in drie verschillende soorten buikspieren namelijk de rechte,- schuine,- en de dwarse buikspieren. Voor het behalen van het beste resultaat trainen we alle drie! Hier onder nog even samengevat welke functies de buikspieren hebben.

#Rechte buikspieren: hiermee bewegen we ons romp richting benen en omgekeerd. Je moet zowel de boven- als de onderkant van de rechte buikspieren trainen.

#Schuine buikspieren: liggen aan de zijkant van de buik welke er voor zorgen dat we ons romp zijwaarts kunnen bewegen.

#Dwarse buikspieren: zorgen voor de ondersteuning van onze ingewanden en lopen dwars over onze buik.


Aan de slag

Buikspieroefening: abdominal reverse curl

  • Ga met de rug op een willekeurig bankje liggen;
  • Houdt de onderzijde van het bankje met beide handen vast;
  • Adem in door de neus en til beide benen op zodat knieën ter hoogte van de heupen komen;
  • Trek de benen op en adem uit;
  • Adem in door de neus en laat de billen terug op het bankje komen;
  • Adem uit door de mond en laat beide benen zakken tot beginpositie.

De abdominal reverse crunch is een zeer geschikte oefening voor het trainen van de rechte buikspieren!

Buikspieroefening: hanging leg raise

Ga aan een stang of barbell hangen met knieën licht gebogen;

  • Trek de heupen zo hoog mogelijk op en span de maximaal buikspieren;
  • Probeer de knieën zo dicht mogelijk tot de borst te brengen;
  • Op het hoogste punt, hou de positie even vast!

 

Buikspieroefening: ab crunch, swiss ball

  • Pak een swiss ball en ga met de rug op de bal liggen;
  • Span de buikspieren aan waardoor rug ondersteund wordt;
  • Kijk naar het plafond;
  • Kin raakt nooit de borst aan!
  • Voeten staan op de vloer met heupbreedte als tussenruimte;
  • Vingers worden rondom de ogen geplaatst waarbij duim bij jukbeen is;
  • Plaats door middel van vingers spanning rondom het hoofd;
  • Vingers ondersteunen het gewicht van het hoofd volledig!
  • Adem in door de neus, maak een opwaartse beweging en span de buikspieren maximaal aan.
  • Adem uit door de mond, maak een neergaande beweging;
  • De spanning op de buikspieren wordt geen seconde losgelaten!

 

Niet individueel trainen maar getraind worden? Neem contact op met de personal trainers van Personal Training Be You!


*Train, get fit and be the new you!*

 

Lees ook:

De manier om een strakke buik te krijgen >>

Voorkom een trage stofwisseling met deze tips >>

Afvallen met een personal trainer >>

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten