Loading

Blog

blog image

Laat je Personal Trainer business groeien: De PT Leadmachine

12 February, 2016 - 17:31

Als Personal Trainer is het genereren van nieuwe klanten een belangrijk onderdeel van je werk. Zonder klanten geen werk en geen inkomsten. Naast de vele kansen die er offline liggen, liggen er online nog veel meer kansen om je business te vergroten en uit te breiden.

Dit is de tegenwoordige manier om te adverteren op internet. Zoals je ziet zijn de eerste 4 plaatsen gevuld door betaalde media. Waar klik jij op als jij zoekt in google? 1 van de eerste 4 of kijk je verder?

Grote fitness bedrijven leggen vaak nog flinke media budgetten neer om hoog in de Google Ranking te komen en hiermee nieuwe klanten aan te trekken.  Echter hoef je tegenwoordig niet meer veel geld te investeren in betaalde advertenties. De wet van de rijkste geldt niet meer. In plaats van paid media, is er een veel krachtigere en goedkopere manier om nieuwe klanten te werven via internet, namelijk door middel van online content campagnes

In dit artikel leer je het basisprincipe van online content campagnes. De campagne is gebaseerd op gratis content en slimme follow-up tactieken, waarmee je direct in contact komt met potentiële klanten die je normaal gesproken niet zou tegenkomen. Het artikel is gebaseerd op de opties die je kunt gebruiken bij Leadpages. Bekijk hun website hier: http://www.leadpages.net. Laat je inspireren en pump your business up!

LET OP: EEN LEADPAGES ACCOUNT KOST VIA LEADPAGES ZELF $79,- DOLLAR PER MAAND, MAAR BIJ EEN GOLD LIDMAATSCHAP OP PERSONAL-TRAINER.NL KRIJG JE EEN FIKSE KORTING OP LEADPAGES EN BETAAL JE SLECHTS €29,95 PER MAAND.

INTERESSE? STUUR DAN EEN E-MAIL NAAR INFO@PERSONAL-TRAINER.NL OF STUUR 24/7 EEN BERICHT NAAR DE WHATSAPP KLANTENSERVICE OP 0643549046 

 

De personal training sales trechter 

 

Het betalen om hoog in Google terecht te komen om meer klanten te krijgen is tegenwoordig niet meer nodig. Een goede website waarin je jouw diensten op aanbiedt uiteraard wel. Heb je eenmaal een sterke website neergezet, dan kun je jouw diensten online gaan verkopen door middel van het inzetten van een strategische lead campagne. Deze strategie is gebaseerd op het trechter principe: het leidt jouw potentiële klanten steeds dieper het sales traject in, om ze vervolgens over te laten gaan op aankoop van jouw producten/diensten.

 

Het trechter principe bestaat uit drie fases, namelijk:

 

  1. Aantrekken van geïnteresseerden naar je landingspagina/business, door middel van o.a. Facebook, Twitter, Instagram en blogs/artikelen.

     

  2. Verbinden van geïnteresseerden door het aanbieden van gratis content (E-books en korte video series), waarmee je een band opbouwt met potentiële klanten en je je geloofwaardigheid als trainer vergroot.

     

  3. Verkopen van jouw diensten door verder te bouwen op de verbinding en het vertrouwen die je gecreëerd hebt in de vorige fases. Laat mensen op een toegankelijke manier kennis maken met jouw diensten, door een kortingscoupon weg te geven of een gratis seminar te organiseren waarin je face to face kunt verkopen.

     

    FASE  1. AANTREKKEN VAN MENSEN DIE EEN TRAINER KUNNEN GEBRUIKEN 

     

    Leid potentiële klanten naar de ingang van de tunnel.

    Het doel van dit gedeelte van de campagne is het aantrekken van potentiële klanten naar een gratis kennis bron waarmee je waarde toevoegt voor de vooraf geselecteerde doelgroep. Dit kun je doen door een gratis E-book aan te bieden op een krachtige landingspagina. Het E-book gaat over een onderwerp waar jij in gespecialiseerd bent, gerelateerd aan de diensten die jij wil verkopen via deze online campagne. Door middel van het weggeven van een gratis E-book, ontvang jij email adressen van potentiële klanten. Hier kun je de campagne verder op bouwen.

     

    Heb je een informatief E-book gecreëerd, dan is het belangrijk om potentiële klanten naar jouw gratis E-book te trekken en hen te stimuleren om deze te downloaden en online te delen. Om te beginnen deel je jouw landingspagina/E-book pagina op o.a. Facebook, Twitter en Instagram. Het is hierbij belangrijk om een sterke post op te stellen met een duidelijke call to action, waarmee je mensen aanspoort om jouw E-book te downloaden en het Social Media bericht te delen met iemand die deze gratis content ook kan gebruiken. Vertel duidelijk wat de waarde is die het E-book toevoegt.

     

    Naast het stimuleren van ”Social Sharing”, kun je zelf ook actief op zoek gaan naar mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw E-book. Zoek door middel van een focuswoord (via #) gerelateerd aan jouw E-book naar mensen in je omgeving. Als je een overzicht hebt van de mensen die iets gepost hebben over dit onderwerp, deel dan onder dat bericht een link naar jouw gratis content. Verkoop hier absoluut nog niks!

     

    Een andere krachtige strategie om mensen naar jouw E-book te trekken is om gastblogs te schrijven voor druk bezochte health-/fitness blogs. Hierin kun je bijvoorbeeld een onderdeel uit jouw E-book behandelen en mensen stimuleren om jouw E-book te downloaden als ze meer informatie willen ontvangen. Voeg de link naar de landingspagina toe aan het artikel.

     

    Emails verzamelen als personal trainer

    Heb je eenmaal potentiële klanten naar jouw E-book landingspagina weten te trekken, dan is het enige wat je hier nog hoeft te doen de klant een laatste duwtje geven om hun email achter te laten en het E-book te downloaden. Dit kun je doen door de beloftes die je hebt gedaan op de traffic kanalen (Faceboek, Twitter, Instagram en Blogs) te bevestigen. Schrijf een pakkende introductie, vervolgd door een bullet point overzicht met wat ze leren in het boek en een afbeelding van het E-book. Hieronder plaats je een download button. Eventueel kun het download proces versterken door krachtige testimonials toe te voegen.

     

    Zodra de bezoeker op de download button klikt en een email adres achter laat, ontvangen ze een automatische mail waarin ze bedankt worden, het E-book ontvangen en gestimuleerd worden deze verder te delen via diverse Social Media kanalen.

     

    FASE 2. VERBINDEN: MAAK ZE FAN VAN JOU DOOR HET WEGGEVEN VAN CONTENT

     

    Bouw een expert status en creëer meerdere contact momenten.

    Dit is een belangrijk gedeelte van je online campagne. Met behulp van jouw gratis E-book heb je Inmiddels de interesse getrokken van een wijd publiek en een lijst gecreëerd met potentiële klanten. Nu is het de bedoeling om van hen enthousiaste fans te maken en hen aan jou te binden. Uiteindelijk wil je dat een deel van deze mensen uit de lead-lijst vaste klanten worden en overgaan tot aankoop van jouw betaalde diensten. Dit gebeurt echter niet direct: één gratis E-book is namelijk niet genoeg voor een potentiële klant om direct over te gaan tot kopen. Zorg daarom dat de band met jouw potentiële klant eerst versterkt wordt. Herhaling van contact momenten is hierin het sleutelwoord. Pas na circa zeven contact momenten gaat men meestal pas over tot een aankoop.

    Bied daarom meer gratis producten aan, waarmee je ze naar het midden van de sales tunnel leidt. Dit kun je doen door via mail wekelijks een serie video’s aan te bieden die men gratis kan bekijken. In deze serie video’s bouw je verder op de gecreëerde waarde uit het E-book. Bouw een landingspagina waarop de potentiële klant toegang krijgt tot een van deze video’s. Trigger de klant op deze landingspagina om meer gratis video’s te ontvangen door zich aan te melden via een button. Melden ze zich hiervoor aan? Dan ontvangen ze een follow up mail met een link naar een pagina waarop alle video's staan, opgevolgd door een dank mail met een krachtige aanbieding. Nu begint de verkoop fase.

     

    FASE 3. VERKOPEN DOOR MIDDEL VAN EEN STERKE AANBIEDING

     

    Doe een mooie tijdelijke aanbieding.

    Dit is een interessant en één van de belangrijkste onderdelen van de campagne. Nu begint het verkoop gedeelte. Uit alle leads de je hebt verzameld, heb je de meest geïnteresseerde klanten gefilterd. Ze hebben tenslotte jouw gratis E-book en video's gedownload en willen weten wat jij nog meer te bieden hebt.

     

    Het is nu tijd om de potentiële klant via een email een aanbieding te doen om deel te nemen aan een gratis seminar. Tijdens deze gratis seminar kun je jouw kennis verder overbrengen, de band versterken en uiteindelijk jouw diensten face to face verkopen. Je hebt tenslotte al hun vertrouwen gewonnen.

    Maak het aanbod voor deelname schaars door het toevoegen van een tijdslimiet of een deelnemers limiet. Als ze zich aanmelden voor jouw gratis seminar, zorg dan voor een vervolg mail met de details van de bijeenkomst en overige info.

    Voor iedereen die niet deel wil nemen, maar die wel gratis content wil blijven ontvangen, kun je een andere verkoop route gebruiken. Je kunt hen een flinke korting voor een introductie training aanbieden via een online te downloaden coupon. Mogelijk maken ze hier gebruik van en kun je tijdens de introductie training face to face jouw diensten verder verkopen.

     

    Zoals je kunt lezen is de basis van het verkopen van je diensten het creëren van een vertrouwensband en een expertstatus. Dit kan uiteraard op divers manieren bereikt worden. Dit artikel is ter inspiratie en een voorbeeld hoe je dit door middel van een krachtige online campagne kunt bereiken. Uiteraard kun je zelf vorm geven aan jouw online campagne. Wil jij hier meer over weten en zelf ook campagnes opzetten? Kijk dan voor meer informatie op de website van Leadpages 

    Bekijk Leadpages hier >>

    LET OP: EEN LEADPAGES ACCOUNT KOST VIA LEADPAGES ZELF $79,- DOLLAR PER MAAND, MAAR BIJ EEN GOLD LIDMAATSCHAP OP PERSONAL-TRAINER.NL KRIJG JE EEN FIKSE KORTING OP LEADPAGES EN BETAAL JE SLECHTS €29,95 PER MAAND.

    INTERESSE? STUUR DAN EEN E-MAIL NAAR INFO@PERSONAL-TRAINER.NL OF STUUR 24/7 EEN BERICHT NAAR DE WHATSAPP KLANTENSERVICE OP 0643549046 

     

     

     

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten