Loading

Blog

blog image

Krachttraining om spieropbouw te realiseren

16 December, 2015 - 11:29

Hieronder volgt een stuk over hoe je met behulp van krachttraining je lijf in een geweldige en gezonde shape kunt gaan trainen! Je hebt vast wel eens gelezen wat krachttraining inhoud. Door middel van apparaten en gewichten je spieren trainen en je kracht ontwikkelen.

Echter hieronder beschrijf ik iets meer wat er in je lijf zoal gebeurt tijdens en na de krachttraining.

Werking spier

Met krachttraining gebruik je je spieren intensiever dan normaal. De spieren worden zwaar belast. Hierdoor ontstaan er kleine scheurtjes in je spier en bind weefsel. Het lichaam reageert hierop door aanmaak van filamenten. Dit zijn eiwitdraden die een spiervezel vormen. Hierdoor neemt de omvang, dus het volume van de spier toe.

Om dus meer spiermassa te realiseren kost dit veel sessies van krachttraining. Samen met een personal trainer kun je een afgemeten trainingsschema samenstellen. Dit word afgestemd op jouw lijf, conditie en uithoudingsvermogen. Hierdoor voorkom je een beginnersfout om te zwaar te starten. Vaak leidt dit nl. tot langdurig beschadigde spieren. Ook is het van belang om na een training je lichaam rust te geven. Train daarom nooit 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroep!

Rustmetabolisme stijgt

Wat is eigenlijk rustmetabolisme? Rustmetabolisme is de energie die jouw lichaam nodig heeft om de basisprocessen te laten werken. Dus de werking van je hartslag, bloedsomloop , spijsvertering, nieren en hersenen. Vele uren na de krachttraining is je rustmetabolisme verhoogd.

Doordat de spieren zich moeten herstellen en dit de nodige energie  kost! Hierdoor hoef je geen dieet te gaan volgen aangezien je de calorieen echt nodig hebt om dus de krachttraining te kunnen uitoefenen. Je zult merken dat je meer gaat/moet eten ivm verhoogde behoefte aan calorien!

Juiste Voeding

Voor een goede spieropbouw is gezonde voeding een must! Krachttraining vergt veel van je energievoorraad. Let vooral op je eiwitten, aangezien deze nodig zijn voor spieropbouw en herstel. Deze zitten onder andere in vlees, eieren, kaas en noten.

Leefstijl aanpassen

Om bovenstaande te bereiken volgen hier een paar aanvullingen. Drugs en drank gaan niet samen met krachttraining! Je lichaam is nl. erg gebaat om in goede conditie te blijven. Ook uitgaan en laat naar bed gaan is nadelig. Rust om te herstellen is een must om de spieren te laten groeien na de intensieve trainingen.

Zelf in 4 stappen fit worden dankzij personal-trainer.nl 

Personal-trainer.nl maakt het je wel heel makkelijk om samen met een professionele
personal trainer te kunnen trainen. In 4 eenvoudige stappen raak ook jij fit!

Stap 1: Kies op personal-trainer.nl een trainer die bij je past.
Bekijk hier alle profielen van de trainers: www.personal-trainer.nl

Stap 2: Maak een afspraak met je personal trainer.

Stap 3: Word fit! Beleef een lekkere training onder begeleiding van je personal trainer.

Stap 4: Leuke training gehad? Maak dan een nieuwe afspraak of probeer een andere personal trainer

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten