Loading

Blog

blog image

Personal trainers leer van je collega's

10 November, 2015 - 18:24

Wie hebben er de beste tips voor personal trainers waar je wat van kan leren? Precies! Andere personal trainers. Deze tips zijn verzameld door aan personal trainers 2 tips te vragen die er voor hebben gezorgd dat ze succesvol zijn geworden of gebleven.

Train mensen -Niet alleen er over praten of over nadenken, maar gewoon DOEN!

Denk na over je klanten – Vind iemand die veel invloed heeft op anderen. Geef hem of haar gratis workouts en loop net even een stapje harder en zorg dat je door verwijzing meer klanten krijgt

Buigen mag, Breken niet! – Niet iedere klant zal jouw standaard schema volgen. Zorg ervoor dat je meebuigt met hen en zij met jou. Maak een schema altijd persoonlijk voor het beste resultaat

Doorpakken – Als je zegt iets te doen voor iemand, doe het dan ook! Als je er geen tijd voor hent wees er dan direct eerlijk over, dit voorkomt teleurstelling en negatieve rescensies

Help en leer – Je begeleidt klanten niet alleen tijdens de sessie maar leert ze ook dingen waar ze mee vooruit kunnen. Stuur ze artikelen waar ze iets aan hebben, schrijf blogs waar ze iets aan hebben en maak een paar minuten extra tijd vrij om ze iets uit te leggen

Blijf leren en verbeteren – Het vakgebied staat nooit stil. Het wil niet zeggen omdat iets de laatste jaren werkte dat dit zal blijven. Blijf daarom up-to-date en blijf vernieuwen

Draag goede sokken – Sokken kunnen je maken of breken! Onderschat nooit wat 8 uur trainen per dag op verkeerde sokken teweeg kan brengen....

Daag mensen uit – Je bent geen cheerleader die alleen maar alles aanmoedigt. Als je ziet dat er weinig uitdaging meer te halen valt voor je klanten, daag ze dan uit. Leg de lat wat hoger en geef ze het gevoel dat ze weer ergens voor moeten werken. Ze zullen je dankbaar zijn zodra ze het bereikt hebben.

Vergeef- Bedenk dat niet iedere klant hetzelfde is en ook al vindt jij het misschien niet genoeg hebben zij misschien wel gedaan wat er binnen hun macht lag.

Geef verantwoordelijkheid- Jij hoeft niet elke beslissing te nemen. Laat klanten juist zelf beslissingen nemen of de soort training en de frequenties. Wees niet bang dat ze je hierdoor niet nodig hebben.

Wees jezelf – 3 uur per week doorbrengen met iemand die een rol aanneemt is voor niemand leuk. Wees jezelf en wees daar niet bang voor. Je zult mensen tegenkomen met wie het klikt en met wie niet. Jezelf in een rol plaatsen is doodvermoeiend en werkt niet op de lange termijn

Wees proffesioneel – Zorg dat je op tijd bent, wees voorbereid, gedraag je proffessioneel, behandel je werk en klanten als je carriere en niet een hobby.

Geef toe – Geef toe als jij een fout maakt. Je bent mens, een bepaalde trainingstechniek kan niet werken voor iemand. Zie dit in, wees eerlijk en verander. Dit zal een klant een goed gevoel geven dat je er over nagedacht hebt, en bereid bent om te veranderen voor hen.

Geef toe als je iets niet weet – Ook hier geldt dat je maar een mens bent. Als klanten je iets vragen en je bent er niet zeker van, zeg dit dan en zeg er later op terug te komen. Dit komt proffesioneler en geloofwaardiger over dan iemand die een verhaal verzint alleen maar om antwoord te willen geven,

Leer nee te zeggen – Jouw tijd is kostbaar. Als je geen tijd hebt, zeg nee! Als een klant niet werkt voor jou, zeg nee! Als je overal ja op zegt staat een burnout dichter bij dan je denkt. Als je het kan en tijd hebt zeg dan ja! Zo niet, zeg nee!

Houdt voeding en training apart- Praat niet over voeding tijdens training. Het hangt nauw samen met elkaar maar het is niet ‘even’ zo te behandelen. Maak tijd voor een apart consult om dit voor iemand goed toe te lichten en hen te helpen.

Sta open voor verandering  - Door continu bij te blijven zullen je technieken veranderen. Dit wil niet zeggen dat wat je eerst deed verkeerd was, je bent gewoon weer wat verder ontwikkelt. Blijf dit doen en blijf open staan voor nieuwe technieken

Ontsla klanten – Wat? Als je merkt dat klanten je meer energie kosten dan opleveren verwijs ze dan door naar iemand anders. Het hoeft niet aan jou of de klant te liggen maar wel aan de energie die ontbreekt tussen jullie.

Waardeer verschillen -  iedereen heeft zijn eigen specialiteit. Sta hier voor open, mensen kunnen van jou leren en andersom. Voel je in ieder geval niet bedreigd waardoor je je afsluit voor nieuwe mogelijkheden

Investeer in relaties – Interesse in mensen brengt je heel ver. Onthoud wanneer ze jarig zijn (schrijf het desnoods op) Onthoudt belangrijke events in hun leven die ze je verteld hebben en vraag hiernaar.

Creeer een community – Mensen voelen zich meer gemotiveerd als ze in een groep met gelijken zitten. Organiseer bijvoorbeeld een groepsessie voor iedereen of een informatie avond voor je klanten. Of zet een groep op op facebook waarin mensen hun ervaring kunnen delen

Vergeet je metingen niet – resultaat laat zich het beste meten in cijfers. Meet klanten dus altijd op aan het begin, tussendoor en aan het einde om ze gemotiveerd te houden.

Vraag ja of nee antwoorden – mensen kunnen veel praten zonder veel te zeggen. Wil je echt weten wat ze dwars zit of waarom iets niet werkt? Vraag dan vragen die alleen met ja en nee beantwoord kunnen worden. Op die manier kunnen ze niet teveel zeggen en kom jij snel tot de kern

Bouw aan een goed netwerk – Een netwerk is belangrijk, (con) collega’s, aanvullende diensten en klanten.  Jouw netwerk helpt je aan nieuwe klanten, geeft je nieuwe informatie en kennis

Vergeet geen plezier te maken – Ja werk is werk en er zijn dagen dat je er geen zin in hebt. Vergeet niet dat je dit bent gaan doen omdat je er plezier in had. Houdt dit dan ook vast en breng dit over op je klanten.

Neem verantwoordelijkheid – Als jouw klant lui is. Is dit dan alleen hun schuld of moet jij je training aanpassen voor deze persoon? Wees en blijf altijd kritsch naar jezelf

Leer over motivatie – Mensen motiveren kan lastig zijn. Iedereen heeft zijn eigen triggers en probeer deze dan ook te vinden. Lees boeken over motivatie of volg eens een cursus

Deze tips hebben personal trainers voor jou geholpen om hun business tot een succes te maken. Haal er uit wat voor jou van toepassing is en ga deze vandaag nog toepassen! 

 

 

Lees ook:

Wanneer betaal je 6% of 21% btw als personal trainer? >>

De 7 ideale marketing stappen uit de als ice bucket challenge >>

Word jij ook partner van de personal-trainer.nl challenge >>

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten