Loading

Blog

blog image

In een paar stappen een geslaagde marketing campagne voor personal trainers

28 September, 2015 - 19:54

 

De laatste tijd heb je al wat artikelen kunnen lezen hoe je je business kunt vergroten. Marketing is hierin 1 van de belangrijkste punten om je aandacht op te vestigen.

In dit artikel wordt nader beschreven wat het effect van marketing is op jouw business en hoe je dit het beste in kunt zetten om zo veel mogelijk klanten en omzet te genereren.

Stap 1: Maak tijd vrij

Het belangrijkste is misschien wel dat je tijd maakt voor marketing. Het is niet anders dan trainen voor een doel waarbij je van tevoren een schema maakt. Maak elke week tijd vrij in je agenda om je op marketing te richten en beperk dit niet alleen tot de momenten dat je wat extra tijd hebt.

Als je hier geen tijd voor hebt, dan heb je waarschijnlijk genoeg klanten en wordt het tijd om iemand in te huren om naar je marketing te laten kijken. Marketing houdt namelijk nooit op. Elke markt verandert continu en om bij te blijven zul je tijd moeten blijven investeren.

Mocht je geen geld hebben om een bureau in te schakelen dan moet je wat creatiever zijn. Denk bijvoorbeeld aan freelancers die jou in deze tijden best willen helpen voor een redelijk budget. Of denk er eens aan om een student in te huren die een marketing opleiding doet. Op deze manier weet je zeker dat de kennis up to date is.

Stap 2: Kom er achter welke boodschap het beste werkt.

Als je online of offline advertenties gaat inzetten, probeer dan verschillende dingen uit om te zien wat succesvol is.

Voorbeeldteksten kunnen bijvoorbeeld zijn;

  • Weer in vorm komen voor de zomer? Volg dan nu een gratis proefles!
  • Wij bieden de beste kwaliteit training voor het beste bedrag.
  • Raak 5 kilo kwijt in 10 weken. Bel nu!

Wat denk je dat het beste zou werken? Geen idee? Dat klopt, want afhankelijk van het medium, de plaats en je doelgroep verschilt dit per advertentie. Probeer dus uit te vinden wat voor jou het beste werkt en de meeste klanten oplevert.

Stap 3: Vind nieuwe klanten en laat ze jou vinden

Vindbaarheid

Zoals al in andere artikelen te lezen viel, een goede website is van groot belang. Je kunt een blog starten om je vindbaarheid in google te verbeteren, maar hoe bereik je dit concreet?

Stel je bedrijf in via google places. Google wil klanten helpen door de juiste gegevens te vinden. Als jouw bedrijf via google vindbaar is op adres en iemand zal in jouw regio een personal trainer zoeken, dan zal dit naar boven komen.

Gebruik de juiste zoekwoorden. Op je website kun je zoekwoorden invullen waarop mensen die pagina kunnen vinden. Bedenk niet alleen wat er staat of wat de correcte woorden zijn, maar bedenk ook waar mensen jou op willen vinden.

Optimaliseer je website. Zorg dat je website voldoet aan alle laatste eisen voor een goede vindbaarheid in google. Sindskort indexeert google websites minder goed die niet responsive zijn (goed leesbaar op tablet of smartphone). Houdt dit soort eisen goed in de gaten en schakel, indien nodig, een professional in om je hierbij te helpen.

Email marketing

Email is een van de makkelijkste manieren om je klanten op de hoogte te houden. Zorg ervoor dat mensen zich bij jou kunnen aanmelden op de website. Maak er desnoods een pop-up van, zodat iedereen die op je website komt zich direct kan aanmelden.

Stuur elke maand of elke twee maanden een interessante email met goede informatie. Een simpel en goed software programma is Mailchimp. Via onderstaande link ontvang je $30 dollar korting op een account: 
Meld je aan en ontvang $30 Mailchimp tegoed

Internet marketinglandingspagina personal trainer leadpages

Internet marketing is niet meer weg te denken in heel veel branches. Bij veel personal trainers wordt dit helaas nog niet optimaal benut. Waar je als personal trainer echt mee wilt werken is Leadpages. Met leadpages maak je binnen enkele minuten een landingspagina.

Bekijk hieronder wat je als personal trainer met Leadpages kunt doen:

Klik hier voor meer info over Leadpage

 

Viral Marketing

Binnen enkele uren een paar honderd leads binnen krijgen? Het is allemaal mogelijk met Upviral.

Maak bijvoorbeeld een gratis e-book landingspagina met Leadpages en koppel deze aan Upviral. 

Door Upviral gaan mensen jouw landingspagina delen, omdat ze op deze manier meer kans maken om de winactie te winnen.

Bekijk hieronder wat je als personal trainer met Upviral kunt doen:

Klik hier voor meer info over Upviral

Social media

Social media gebruik neemt tijd in beslag. Om zoveel mogelijk tijd te besparen zijn er handige tools om in te zetten. Lees je eerst goed in voordat je wat aan gaat rommelen.

Inmiddels zijn er genoeg workshops, seminars en boeken beschikbaar over hoe je social media het beste in kunt zetten.

Voor meer tips hoe je social media beter kunt inzetten zou je dit artikel moeten lezen

Kort samengevat betekent een goede marketing campagne dat je vooruit plant. Je maakt tijd en denkt een plan uit. Probeer verschillende boodschappen of aanbiedingen en bekijk wat het meeste oplevert. Zet nu je geplande campagne uit via het passende kanaal, offline of online. En het belangrijkste van alles; wat nu werkt hoeft over een jaar niet meer te werken. Blijf dus scherp en up to date.

 

Lees ook:

Run jij jouw sportschool? Of ren je je rot? >>

Personal trainers, hoe houd je je klanten tevreden? >>

10 time management tips voor personal trainers >>

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten