Marike .life
Oegstgeest
Lees verder
07 September, 2015 - 12:03
Via deze website proberen we je tips te geven hoe je je business als personal trainer kan laten groeien en hoe je beter kunt worden in je vak. Maar laten we dit eens omdraaien. Heb je wel eens kritisch gekeken naar wat je beter NIET kunt doen?
Neem deze lijst eens door en bedenk welke van deze 80 punten op jou van toepassing zijn en wat je voor jezelf kunt aanpassen om nog succesvoller te worden.
1. Gebruik van je mobiele telefoon terwijl je aan het werk bent
2. Denken dat personal training alleen om fitness draait
3. Je aandacht verliezen terwijl je bezig bent met een klant
4. Spijkerbroek dragen i.p.v.. sportkleding
5. Niet tussentijds douchen
6. Roken tussen de sessies door
7. Klanten van de sportschool proberen te ‘stelen’
8. Klanten van andere PT’s ‘stelen’
9. Supplementen die niets toevoegen aansmeren aan klanten
10. Spullen of materialen aanraden aan klanten die niets uithalen, alleen voor de commissie
11. Verkeerde sokken dragen
12. Verkeerde schoenen dragen
13. Denken dat je alles al weet
14. Niet up-to-date blijven met de nieuwste ontwikkelingen
15. Denken dat ‘sales’ niets met jouw werk te maken heeft
16. Vergeten dat alles draait om goede marketing
17. Bang zijn om jouw diensten te verkopen
18. Vergeten om te lachen en te laten zien dat je plezier hebt in je werk
19. Een standaard workout uit een boekje geven aan een klant
20. Vergeten goede referenties te vergaren
21. Vergeten dat je ver komt met een beetje humor
22. Vergeten dat je werk leuk is
23. Geen huiswerk meegeven aan je klanten
24. Denken dat personal training alleen in de sportschool plaatsvindt
25. Oefeningen aan klanten leren die je zelf niet helemaal onder de knie hebt
26. Apparatuur gebruiken waar je jezelf niet comfortabel bij voelt
27. Niet studeren en bijleren
28. Geen bijscholing volgen
>> Klik hieronder voor meer info over de
Gratis jaarlijkse bijscholing voor personal trainers
29. Niet goed oefenen als je nieuwe technieken leert
30. Vergeten klanten om feedback te vragen
31. Het belang van een goed netwerk vergeten
32. Gebrek aan zelfvertrouwen hebben
33. Niet bijblijven met de nieuwste ontwikkelingen
34. Je gevoel niet vertrouwen
35. Iets nieuws leren en dit meteen aan al je klanten leren zonder afwisseling
36. Vergeten af en toe ook eens vrij te nemen
37. Jezelf dingen blijven verwijten als er iets verkeerd gaat
38. Teveel complimenten geven
39. Te weinig complimenten geven
40. De sessie op een negatieve manier beginnen
41. Vergeten klanten uitleg te geven waarom iets van belang is
42. Teveel voor je klanten doen
43. Te weinig voor je klanten doen
44. Geen realistische plannen maken
45. Zelf niet goed in vorm zijn
46. Slecht eten
47. Koffie drinken op de werkvloer
48. Met een zichtbare kater op je werk verschijnen
49. Het onderwerp voeding niet aanbrengen bij je klanten
50. Geen specialisme kiezen
51. Vergeten overal een positieve en stimulerende draai aan te geven
52. Geen visitekaartjes hebben
53. Geen website met contact gegevens hebben
54. Vergeten social media in te zetten
55. Denken dat je klanten al meer kunnen dan dat ze kunnen
56. Niet samenwerken met andere trainers
57. Feedback vergeten te vragen aan con-collega’s
58. Teveel over jezelf praten
59. Klanten weigeren die je liever niet traint
60. De relatie met je klanten niet professioneel houden
61. Trainen terwijl je ziek bent
62. Je klanten trainen terwijl ze ziek zijn
63. Vergeten technieken te corrigeren als ze niet goed worden uitgevoerd
64. De sportschool etiquette vergeten te volgen en waarderen
65. Andere trainers zwartmaken
66. Negatief praten over andere sportscholen of trainingstechnieken
67. Niet praten met de klant
68. Vergeten interesse te tonen en goed te luisteren
69. Er onverzorgd uit zien
70. Geen samenwerkingen aangaan met andere partijen die jou kunnen aanvullen
71. Jezelf niet voorstellen aan potentiële nieuwe klanten
72. Een afwachtende houding aannemen
73. Niet attent zijn
74. Verjaardagen en speciale dagen vergeten
75. Niet openstaan voor nieuwe technieken
76. Niet openstaan voor nieuwe mensen
77. Niet bijblijven wat er in de wereld gebeurt en dus gespreksonderwerpen missen
78. Geen goede relatie opbouwen met je (sportschool) manager
79. Schromen om de klant te laten zien dat je ook maar mens bent
80. Niet die extra stap harder willen lopen!
Lees ook:
>> Gratis jaarlijkse bijscholing voor personal trainers
>> Tips om social media in te zetten voor meer klanten en meer omzet
>> Stappenplan voor personal trainers om een small group training op te starten