Loading

Blog

blog image

Wat zijn dropsets?

16 June, 2015 - 20:58

Uitleg techniek dropsets

Pak een gewicht waarmee je 8 reps kunt maken en ga door tot het uiterste.Verlaag het gewicht met ongeveer 15% en probeer opnieuw 8 reps te halen (ga weer tot het uiterste).

Verlaag opnieuw het gewicht met 15% en ga voor de laatste 8 reps (weer tot het uiterste).
Als je meer dan 8 reps haalt is het gewicht te licht, haal je minder dan 8 reps dan is het gewicht te zwaar.

Schrijf dus tijdens de training het gewicht en aantal herhalingen op, zodat je na elke training precies weet of je lager of hoger moet qua gewicht dan de vorige keer. Ga altijd door tot falen.


Wanneer je 3x8 herhalingen hebt gedaan, is dit 1 set.

Neem ongeveer 45 seconden - 60 seconden rust na elke set.

In de onderstaande video kun je zien hoe de dropset werkt. Wij vinden wel dat de gewichten eraf halen sneller moet. Het zou mooi zijn als je trainingsmaatje de gewichten helpt eraf te halen. probeer binnen 8 sec alweer bezig te zijn met de volgende 8.

Succes

Let op: Dropset training is voor gevorderden. Wil je dit toch graag doen, schakel dan de hulp in van een personal trainer, deze kan jou direct op weg helpen. Dit kan al binnen 1 training waarna je weer zelfstandig verder kunt trainen.

 Bekijk hier alle personal trainers van jouw woonplaats

 

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten