Loading

Blog

blog image

10 time management tips voor Personal trainers

12 June, 2015 - 14:15

 

Time management. Een 'hip' woord voor iets wat eigenlijk gewoon betekent: zo veel mogelijk gedaan krijgen in zo kort mogelijke tijd. Als personal trainer ben je voor een groot deel afhankelijk van je klanten, maar vooral van jezelf. Als je naast je sessies ook veel nevenactiviteiten verricht (zoals leidinggeven, sportprogramma's ontwikkelen, je eigen administratie, je eigen sport en natuurlijk je privébezigheden), kun je soms door de bomen het bos niet meer zien. Hoe zorg je er dan voor dat je tóch al je doelen behaalt en doet wat je wil doen? 10 tips om te komen waar je wil komen.

1) Waar wil je naartoe? Wat wil je bereiken? Wat is je einddoel? Breng dat in kaart en als vanzelf zorg je ervoor dat je jezelf in de juiste richting stuurt, ook in je dagelijkse bezigheden.

2) Houd jezelf een spiegel voor. Kijk naar wie je op dit moment bent en naar wie je uiteindelijk wil zijn.

3) Combineer de vorige twee punten. Kijk niet alleen naar wie je wil zijn en naar wat je wil bereiken, maar vooral: hoe ga je dat bereiken? Stippel een route uit voor jezelf, desnoods per einddoel. Deze route leidt je daar vanzelf naartoe.

4) Je bent niet de enige – écht niet de enige die struggelt met hobbels op de weg. Velen voor jou hebben dit ook al gedaan. Neem iemand als voorbeeld, praat met diegene. Hulp kan je meer opleveren dan je van tevoren denkt.

5) Deadlines. Wees realistisch, maar stel ze wel. Geef jezelf een stok achter de deur, zeker als je van jezelf weet dat je die stok nodig hebt.

6) Werk in kleine stappen naar die deadline toe. Volg je route en houd je deadline in de gaten, maar werk in een wekelijks schema. Groot genoeg om het geheel te kunnen volgen, maar klein genoeg om behapbaar te zijn.

7) First things first – en dat is niet anders als het gaat om doelen. Wat móet gebeuren? Plan de essentiële dingen in en stel prioriteiten.

8) Focus je op je werk. Is X iets essentieels voor deze week en móet je daar nu aan werken? Houd je aandacht daar dan ook bij en zorg ervoor dat je het gedaan krijgt. Je wekelijkse schema en je deadlines lopen niet weg.

9) Wees eerlijk naar jezelf. Heb je een deadline gemist en had je iets willen doen, maar ben je er niet aan toegekomen? Jammer. Volgende week heb je weer een nieuwe kans. Komt je 'grote einddoel' eraan, maar ben je bang dat je het niet gaat halen? Stel dan een nieuw schema op en stel nieuwe doelen. Maar: vergeet ook niet te reflecteren op wat wél goed is gegaan.

10) Want wat goed gaat, daar mag je jezelf rijkelijk voor belonen! Het is niet altijd makkelijk om doelen na te streven, maar wanneer je er je best voor doet, blijf je in de juiste richting gaan. Je zult hier vanzelf van profiteren!

Wil je als personal trainer meer omzet? Druk dan op onderstaande button voor 50 gratis tips!

Download Het Gratis Ebook Nu>>

 

Lees ook:

5 manieren om als personal trainer je klanten te ondersteunen in gedragsverandering >>

Het basis principe voor het bepalen van de prijs voor personal training >>

10 tips om als personal trainer je online klanten tevreden te houden >>

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten