Loading

Blog

blog image

Voordelen Krachttraining voor vrouwen

23 October, 2014 - 11:11

Waar denk je aan bij het woord krachttraining? Brede mannelijke bodybuilders is vaak een veel gehoord antwoord. Dit is een hardnekkig misverstand helaas.

Hieronder in de  tekst lees je wat krachttraining voor vrouwen kan doen!

Doel van krachttraining

Krachttraining heeft meerdere doeleinden. Een belangrijk doel is een strakker en slanker  lijf krijgen. Vooral daarom is dit zo geschikt voor vrouwen! Diëten heeft vaak toch niet het gewenste resultaat. Vaak zit je nog niet strak in je vel na een dieet. Je verliest ook spiermassa door met een dieet af te vallen. Hierdoor zal je vetverbranding gaan vertragen! Hoe meer spieren je hebt hoe sneller de vetbranding!

Ander voordeel is dat door krachttraining  je botintensiteit toeneemt. Voor vrouwen betekent dit verminderde kans op botontkalking rond en na de  middelbare leeftijd. Ook is het bij uitstek de juiste training  om rugklachten te bestrijden. Studie toont aan dat lage rugklachten met 80% word gereduceerd door middel van krachttraining..

Slanker, strakker lijf 

Het feit is dat je door meer spiermassa te creëren, je lijf er strakker uit zal gaan zien.
Spiermassa neemt minder ruimte in dan vet. Je word slanker in lichaamsomvang!
Ook wanneer je  je vetpercentage zal gaan meten, zul je zien dat deze aanzienlijk zal verminderen.

Waardoor je in een kledingmaat minder past! Uiteindelijk gaat het erom dat je een gezonder en strakker lichaam zult krijgen. Bij diëten zullen je spieren ook verminderen. Daardoor val je wel in kilo’s af ,maar lijkt je lijf minder strak. Door aan krachttraining te gaan doen verstevig je je hele lijf. Spieren alleen zijn  in staat om vetreserves te verbranden. Nadat je krachttraining hebt beoefend moeten de  spieren herstellen. Dit kost veel energie, waardoor je vetverbranding  nog lang doorgaat. Je rustmetabolisme zal stijgen. Hierdoor zul je dus ook gaan afvallen.

Andere groot voordeel is dat je kracht groeit. Je kunt je dagelijkse activiteiten goed en gezond  uitvoeren. Je mentale toestand en je zelfvertrouwen zullen versterken en toenemen. 

Misverstand over testosteron 

Vrouwen zijn toch huiverig om aan krachttraining te gaan beginnen. Ze denken dat ze te breed zullen worden. Dit is echt een misverstand. Het hormoon testosteron stimuleert de spierontwikkeling/opbouw. Aangezien vrouwen, in tegenstelling tot mannen, heel weinig van dit hormoon in hun bloed hebben, is dit dus een ongegronde angst.

Persoonlijke Begeleiding 

Het is van groot belang dat je een op jouw lichaam aangepast trainingsschema gaat krijgen.
Vooral in het begin is dit zeker belangrijk.
Dat je weet welke oefeningen je moet doen om je doel te behalen.
Ook om vroegtijdige blessures te voorkomen door onervarenheid.

Je lichaam went op gegeven moment aan dezelfde oefeningen. Hierdoor valt de  prikkel weg om naar een hoger niveau te komen. Om de 6 a 8 weken zul je andere oefeningen moeten gaan doen om je spieren  te blijven uitdagen!

You go girlies!

Zelf in 4 stappen fit worden dankzij personal-trainer.nl 


Personal-trainer.nl maakt het je wel heel makkelijk om samen met een professionele
personal trainer te kunnen trainen. In 4 eenvoudige stappen raak ook jij fit!

Stap 1: Kies op personal-trainer.nl een trainer die bij je past.
Bekijk hier alle profielen van de trainers: www.personal-trainer.nl

Stap 2: Maak een afspraak met je personal trainer.

Stap 3: Word fit! Beleef een lekkere training onder begeleiding van je personal trainer.

Stap 4: Leuke training gehad? Maak dan een nieuwe afspraak of probeer een andere personal trainer

 

Wil je vaker gratis tips en advies ontvangen van onze personal trainers? Schrijf je dan nu in via onderstaande button!

Ja! Stuur mij gratis tips!

De beste afslankproducten

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten