Loading

Blog

blog image

Het lezen van Etiketten!

25 August, 2014 - 14:47

De basis van gezonde voeding en keuzes maken is: het lezen van etiketten!

Deze basis zorgt ervoor dat doelen gehaald worden. Echt hoor.. wij worden niet dik van een boterham meer of minder, een banaan (teveel) als tussendoortje of een keer extra opscheppen. We worden dik van niet-etiketten lezen. Als je weet dat er in sommige broodsoorten, kipfilet en zelfs in thee suiker zit, dan is elke gezonde boterham (met kipfilet en een kop thee) er een teveel!

Je hoeft echt geen voedingsexpert te zijn om gezonde keuzes te maken. Als je de volgende techniek beheerst, dan heb je al zoveel gewonnen en is het behalen van fitnessdoelen alleen nog maar een kwestie van dagen i.p.v. weken.

Ik ga het simpel voor je houden en met name de grootste oplichter bekend maken. Pak er maar even een willekeurig verpakt product bij. Dan leer ik je het direct.

Op een verpakking staan tabellen. O.a. zie je hier hoeveel calorieën en vetten er in zitten. Dit mag je even overslaan. Immers, als de ingrediëntenlijst goed is, zijn de tabellen (en calorieën) het ook. Kijk daarom altijd naar de ingrediëntenlijst.

Ingrediënten die aangeven of een product je dik en ongezond maken (de grootste oplichters!!) zijn:

(riet)suiker, glucose-fructosesiroop/stroop, high fructose, corn syrup. Kijk juist naar producten waar je het niet van verwacht zoals brood, zuivel, vlees en vis. Gelukkig ligt er vaak in hetzelfde schap een soort waar het niet in zit (soms ook nog goedkoper!)

Als je dan toch kijkt, onthoud het volgende ook:

* De eerste drie ingrediënten zijn belangrijker dan de rest. Je eet vooral deze.

* Vermijd ingrediënten die je niet kunt uitspreken en beperk je tot het soort je kent.

* Probeer E-nummers (m.u.v. E100 & E300- lijn) ook zoveel mogelijk te vermijden.

Ga op onderzoek uit. Als je deze producten elimineert en vervangt voor dezelfde zonder, is dat absolute winst en succes gegarandeerd!

 

Lees ook:

Wat is er mis met mijn darmen?! >>

Pas op: voedingssupplementen, doe het goed! >>

5 redenen waarom Nederlanders de fiets moeten koesteren >>

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten