Loading

Blog

blog image

De manier om een strakke buik te krijgen

24 August, 2014 - 08:03

De beste afslankproducten

Voor veel vrouwen (en ook mannen) is het vaak lastig om het vet rondom de buik kwijt te raken. Veel mensen zijn hier mee bezig en proberen het keer op keer te verliezen. Zelfs slanke of volslanke mensen hebben soms last van een buikje. Vooral het gebied onder de navel en de zogenaamde love handles vormen een probleem. Het weg trainen van buikvet is een lastige opgave, vaak blijft dit als laatste over. Om je verder op weg te helpen, hier de manier om een strakke buik te krijgen.

Let op je eetgewoontes

Het is heel goed mogelijk dat je buikspieren al goed ontwikkeld zijn door het vele trainen en actief leven, alleen dat ze nog verstopt zitten onder een laagje vet. Door gezond en gevarieerd te eten zorg je er voor dat er minder lichaamsvet wordt opgeslagen door je lichaam en er meer vet wordt verbrand. 

 

  • Verlaag je calorie inname met 250 calorieën per week. Ga hiermee door totdat je afvalt, alleen zorg er voor dat je niet onder de 2000 calorieën komt te zitten.
  • Eet elke dag 1 gram eiwitten per kilo van je lichaamsgewicht. Dus weeg je tachtig kilo dan dien je tachtig gram eiwitten extra te eten per dag.
  • Probeer in plaats van drie maaltijden per dag te eten, dit te verdelen over zes maaltijden.
  • Drink veel groene thee en water, liever meer dan de aanbevolen hoeveelheid van twee liter. Voorbeelden van groene thee vind je hier: Groene thee producten 

 

Combineer cardio met krachttraining

Oefeningen die er voor zorgen dat je hartslag omhoog gaat, zijn goed voor vetverbranding. Cardio oefeningen lenen zich hier uitstekend voor. Goede cardio oefeningen is bijvoorbeeld hardlopen, fietsen, crosstrainen of traplopen op een versneld tempo(hier zijn ook fitnessapparaten voor). Voeg een half uur of een uur cardio training toe aan je dagelijkse krachttraining en je zal zien dat dit je helpt om het vet rondom je buik te verliezen.

Train bij krachttraining niet alleen je buikspieren. Andere grote spiergroepen rondom je buik zijn net zo belangrijk, zoals bijvoorbeeld je onderrug en bovenbenen. Juist de combinatie van een goede balans tussen cardio, krachttraining en een goed en uitgebalanceerd dieet zorgt voor de strakke, sexy en gespierde buik die we allemaal willen. Laat je iets achterwege dan zal het effect afnemen en het veel langer duren voordat je je doel bereikt. 

Kost het toch je veel moeite om het vet rondom je buik weg te krijgen? Een personal trainer kan je hierbij helpen, door samen met jou een goed dieetplan te schrijven en je te begeleiden bij je trainingen. Zo heb jij voor je er erg in hebt een sexy, strakke buik.

Zoek hier jouw ideale personal trainer

 

Sale/solden januari 2015

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten