Loading

Blog

blog image

De laatste 3 kilo’s willen er maar niet af…!

19 August, 2014 - 16:39

De laatste 3 kilo’s willen er maar niet af…!

Ik blijf dat buikvetje houden!

Ik ben flink afgevallen, maar sta al een tijdje stil!

Mijn vet% gaat omhoog en dat terwijl ik zoveel sport!

Dan kan het zijn dat je (te)veel van de volgende producten eet, of ze hebt opgenomen in je dagelijkse eetpatroon.

1. Kaas & Pindakaas

Dagelijks kaas eten is geen goed idee. Kaas is vet. Een beetje vet is prima, maar elke dag kaas is teveel. Kies voor avocado of humus als je houdt van de smeuïgheid en bewaar je plakje voor het zondagochtend ontbijt. Geldt hetzelfde voor pindakaas. Kun/wil je echt niet zonder? Ga voor maximaal 3 momenten in de week.

2. Noten

Het is prima om dagelijks noten te eten, maar bijna niemand kan zich aan het ene handJE houden en blijft ervan snoepen. Herkenbaar? Eet dan niet elke dag noten en wissel noten af met bijvoorbeeld pompoenpitjes als je het graag over je ontbijt/maaltijd strooit.

3. Boter

Fitnessmensen (met een sixpack) schrappen boter uit hun dagelijkse eetpatroon en halen hun gezonde vetten uit koude oliën zoals lijnzaad en een scheutje olijfolie en vette vis. Af en toe pure verse roomboter bij een romantisch etentje of ontbijt is prima. Maak verse quacemole of humus en gebruik dit i.p.v. boter.

4. Vruchtensap en smoothies

Fruit is gezond, ook verse sap, maar het blijft voor veel mensen lastig om het bij één klein glaasje te houden. Een groot glas of de halve liter fles van de appie gaat er ook makkelijk in. Drink ‘s ochtends een kop kruidenthee of (warm) water met citroen i.p.v. vruchtensap en je bent over aan maand geslonken in je taille, echt! Bewaar je sapje ook weer voor het ontbijt in het weekend of neem het als tussendoortje als je nog even door moet. Niet als glas bij een maaltijd.

5. Brood

Hooo wacht! Ter verduidelijking. Brood is geen dikmaker, wel als je het teveel en tevaak eet. En hiermee doel ik op twee maaltijden per dag, 2 tot 4 sneetjes per keer.

Brood is voor veel mensen ook gemaksvoer en daardoor krijgen ze op een dag weinig groenten en fruit binnen, en teveel koolhydraten die ze niet meer verbranden (mits je een actief beroep hebt). Of ze eten teveel brood tijdens één maaltijd.

Als je in de gelegenheid bent om een salade te maken, groenten en fruit kunt meenemen naar je werk, doe dit dan en varieer het met brood. Probeer jezelf aan te wennen brood maximaal drie keer per week te eten.

Dit geldt ook voor pasta, rijst en aardappels. Varieer! En skip het een keertje. Tip: vooral doen na een Bourgondisch weekend of met een luie avond in het verschiet!

“Kleine aanpassingen maken een groot verschil! Vind je het lastig om maat te houden? Pas de 3 momenten-regel toe: 3 momenten in de week mag je ervan genieten”.

 Lees ook

Vleesvervangers, gezonde keuze? >>

Personal trainers, hier is de oplossing voor jouw cliënten, kcalculated inclusief kortingscode! >>

Eten we genoeg peulvruchten? >>

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten