Loading

Blog

blog image

Afvallen na je zwangerschap: hoe doe je dat?

18 August, 2014 - 16:34

Het leven schenken aan een nieuw wondertje is een prachtige ervaring – hoe pijnlijk het voor sommige vrouwen ook is – en zal je nooit meer vergeten. Maar toch willen de meeste vrouwen wel zo snel mogelijk de zwangerschapskilo’s kwijtraken. Na negen maanden is het wel weer genoeg geweest en kunnen we weer aan de bak. Blijf wel altijd goed naar je lichaam luisteren, een lichaam heeft namelijk ongeveer een half jaar nodig om volledig te herstellen van een zwangerschap. Heb je dus een hele zware en gecompliceerde zwangerschap achter de rug, dan kan het nog wel eens langer duren. Forceer daarom niets of schakel deskundige hulp in, zoals een personal trainer.

 

Beroemdheden zijn geen voorbeeld

Aangezien beroemdheden grotendeels afhankelijk zijn van hoe ze eruit zien voor hun werk, staan de vrouwen kort na hun bevalling alweer te stralen in maatje 0 op de rode loper. Vergeet niet dat zij een team achter zich hebben van personal trainers, stylisten en oppassers voor de kinderen. Bovendien kan Photoshop ook nog een hoop realiteit weghalen.

 

Met een kleintje heb je het daarom ontzettend druk en is diëten één van de laatste dingen waar je aan denkt. Het is daarom beter om je te focussen op gezond eten dan het afvallen. Door gezond te eten zal je al automatisch wat kilo’s verliezen en geeft dit je meer energie om de dag door te komen na een slapeloze nacht. Jezelf een streng calorie beperkend dieet opleggen werkt daarom vaak averechts en zorgt ervoor dat je de stress en spanning minder goed aan kan.

 

Babystapjes

Zoals we net al schreven, forceer het sporten absoluut niet en begin juist in een rustig tempo je sportactiviteiten weer te hervatten. Helemaal stil zitten na een zwangerschap en bevalling is ook weer niet goed. Luister wel goed naar je lichaam, als het te zwaar is neem dan weer twee stappen terug. 

 

Begin de eerste zes weken na je bevalling sowieso niet met sporten. Het zorgen voor je zoontje of dochtertje, voor jezelf en het huishouden zorgt al voor genoeg beweging en energie. Begin daarna met een rustige en heerlijke wandeling naar het winkelcentrum of een park in de buurt, terwijl de kleine ligt te slapen in de kinderwagen. 

 

Vraag een andere kersverse mama

Samen sporten motiveert altijd, put je extra energie uit en je verlegt hierdoor je grenzen. Wanneer je samen sport met een andere nieuwe moeder schept dat nog eens extra band. Tijdens het sporten kunnen jullie het uitgebreid hebben over alle mooie geluidjes die jullie wondertje eruit gooit en karakter trekjes die nu al zichtbaar zijn. Omdat zij precies voelt wat jij ook voelt begrijpen jullie elkaar beter en zal het sporten ook goed gaan. 

 

Afvallen tijdens je zwangerschap is absoluut af te raden, fit blijven daarentegen is wel goed. Op deze manier blijft je energieniveau op peil om je kleintje te kunnen blijven bij te benen. Geniet ervan!

 

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten