Loading

Blog

blog image

What does it takes? Een dag uit het dagboek van Personal trainer Alina Ploeznik

02 June, 2014 - 10:24

Alina wat moet ik doen om eruit te zien als een bikini model? Dit word zo vaak aan mij gevraagd, ben inmiddels de tel kwijt  Het word tijd om mijn ervaring,tips en nee "helaas" NO tricks.. met jullie te delen

Wat moet je er allemaal voor doen en laten om een strak en fit lichaam te krijgen? En wat is het verschil tussen een wedstrijd dieet en een gezonde levensstijl?

In het kort samengevat:

Training voor een bikini wedstrijd:

In totaal heb ik 5 maanden getraind voor deze wedstrijd, met het doel om spiermassa op te bouwen en BF naar beneden te halen.
In het begin trainde ik iedere dag ( 6 dgn p.w. 1 x p.d )
Naarmate de wedstrijd in zicht kwam, deed ik naast krachttraining ook 1 x cardio interval voor ontbijt.

Laatste 8 wk trainde ik 3 x per dag ( 2 x cardio , 1 x kracht) Nog steeds 6 dgn in de week.

En ja ladies met zware gewichten! Jullie hoeven echt niet bang te zijn dat jullie transformeren in een man 

Voeding:

Dit is het aller belangrijkste om jouw doel te behalen!
90 % is voeding!! Anders geen droom lichaam.

Ook was dit voor mij het aller zwaarste om te doen en vol te houden. Mentaal ontzettend pittig.

Iedere maand kreeg ik een op maat gemaakt schema van mijn coach ( de beste die er bestaat voor wedstrijd begeleiding !! Bekende in de bodybuilding wereld ) 
Clean eating niet meer en niet minder !

En geloof me als je dit volhoud voor een paar maanden dan leer je voeding pas echt waarderen en leer je wat het precies doet met je lichaam.

Prettig was het niet.. Verjaardagen/ babyshowers / uiteten / feestdagen.. Uhum vergeet het maar! 
Ik nam altijd mijn eigen eten mee,thuis klaar gemaakt en zorgen dat ik om de 2 a 3 uur kon eten.
Meestal at ik koud.. soms ook in de auto / trein omdat het even niet anders kon. Het is maar hoe graag je iets wilt.

Altijd toekijken hoe mijn vrienden het zo gezellig hadden met lekker eten. Je word ieder moment van de dag getest,als je mentaal sterk genoeg bent dan kom je door te test. En word je nog sterker als persoon.

Maar hoe zag het eetschema er dan uit?
Nou het veranderde per maand in de kcal, ik at eerst op onderhoud daarna lager om de vet meer naar beneden te krijgen.

En nee nooit een smokkelmaaltijd ! Altijd netjes eraan gehouden.

B.v.

In de bulk fase:

ochtend: havermout/bosbessen/eieren/eiwitshake 
( voor degene die moeite hebben met ontbijt.. bereid je maar voor .. ) 

voor en na de training: eiwitshake

lunch: rijst/kip/avocado
geen saus,meestal droog.

tussendoor: volkoren pasta/kip, ook droog.

diner: rijst/tilapia/groenten/avocado

voor het slapen gaan: halve bak magere kwark en amandel nootjes

3 liter water per dag.

Doel is uiteindelijk wel behaald, ik begon op 18,7 % BF en had op de wedstrijd dag 14 %. Voor deze wedstrijd was het nog een beetje hoog, 12 % was beter geweest voor de score. Ik ben 6e van de 11 meiden geworden, opzich prima voor de eerste keer.

Je moet er veel voor laten, je zult dagen hebben dat je wilt opgeven, huilen, chagrijnig zijn.. maar ohh wat zul je er een mooi en strak lichaam voor terug krijgen  
Vond ik het waard? Ja zeker! Veel geleerd,waar anderen zouden stoppen ging ik door. 

Nu train ik nog steeds iedere dag maar ik eet gezond maar volg geen wedstrijd dieet.
Ik hou mijn kcal bij in een app ( myfitnesspall ) en zorg dat ik in de buurt van 40 % koolhydraten , 40 % eiwit , 20 % vet kom. En omdat ik dat allemaal netjes bijhoud en nog steeds iedere dag hard train zie ik er strak uit, met wellicht een procent hoger in BF dan op de wedstrijd dag maar ben zeker trots op mijn lichaam. 
Het belangrijkste is, is dat ik me gelukkiger voel,ik kan weer mee doen met sociale activiteiten  En er toch goed uitzien.

Wat zou jij ervoor over hebben om jouw ideale lichaam te krijgen?

 

Lees ook:

Hoe ga je als personal trainer viraal kunt gaan door in te spelen op een hype >>

Noortje zegt: Let's do it... >>

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten