Loading

Blog

blog image

30 day squat challenge

21 May, 2014 - 18:39

Vooral op Instagram worden er steeds meer foto’s geplaatst van vrouwen met mooie ronde billen, die ze blijkbaar allemaal te danken hebben aan het doen van squats. Nu zijn squats een hele goede oefening om te doen, maar niet alleen voor je billen. Ook je benen hebben er baat bij en het kan absoluut geen kwaad om deze oefening mee te nemen in je dagelijkse routine. Nog een extra voordeel voor de vrouwen om de squat te doen, het helpt tegen cellulitis! Om het je nog makkelijker te maken om vandaag nog te beginnen met het doen van squats, is er de 30 day squat challenge!

 

Hoe werkt de 30 day squat challenge?

Het is de bedoeling dat je elke dag een paar minuten tijd besteed aan het doen van squats. Het wordt langzaam opgebouwd zodat zelfs degene die liever lui zijn dan moe het aankunnen. De eerste dag begin je met vijftig squats en dat wordt elke dag een beetje meer. Om de drie dagen heb je een rustdag, waardoor het stiekem zelfs een 23 day squat challenge is.

 

Dag 1

50

Dag 16

rustdag

Dag 2

55

Dag 17

150

Dag 3

60

Dag 18

155

Dag 4

rustdag

Dag 19

160

Dag 5

70

Dag 20

rustdag

Dag 6

75

Dag 21

180

Dag 7

80

Dag 22

185

Dag 8

rustdag

Dag 23

190

Dag 9

100

Dag 24

rustdag

Dag 10

105

Dag 25

220

Dag 11

110

Dag 26

225

Dag 12

rustdag

Dag 27

230

Dag 13

130

Dag 28

rustdag

Dag 14

135

Dag 29

240

Dag 15

140

Dag 30

250

Dames, wees niet bang dat jullie opeens benen krijgen als bodybuilders. Vrouwen hebben niet genoeg testosteron om zulke zwaar gespierde benen te krijgen. Lekker aan de squats dus! Mocht je inmiddels geen beginnende sporter meer zijn en gaat de squat challenge je redelijk makkelijk af? Neem dan in je handen wat extra gewicht mee. Laat de gewichten langs je lichaam hangen en buig je armen in een 90 graden hoek wanneer je bukt.

 

Even vergeten hoe je ook al weer een goede squat uitvoert? Geen nood, onderstaand YouTube filmpje biedt hulp! Succes!

 

Lees ook:

Splitten versus full body trainingsschema >>

Oefeningen om thuis te doen: training 1 >>

 

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten