Loading

Blog

blog image

Hoe krijg je jezelf naar de sportschool?

21 May, 2014 - 18:25

Niet iedereen vindt sporten of fitness even leuk. Zeker als men het als een verplichting ziet dan is de lol er snel vanaf. Mijn beste tip is dan ook, ga op zoek naar iets wat je wel leuk vindt, probeer verschillende sporten uit of volg een paar groepslessen bij een sportschool in de buurt. Het kan zijn dat je trainen of fitnessapparaten niet jouw ding is, maar het wel heerlijk vind om buiten te rennen of (privé of in een groepsles) te kickboksen. Er is zoveel keus op het gebied van bewegen en sporten dat er altijd wel iets tussen zit waar jij je energie in kwijt kan. Op die manier zie je het niet als een verplichting en is het ook makkelijker om het vol te houden.

 

Samen sporten maakt het makkelijker

Wanneer je alleen naar de sportschool gaat is de beslissing om vanavond thuis te blijven (omdat anders de zak chips alleen is) sneller gemaakt. Ga je samen met een vriend of vriendin dan kun je elkaar meesleuren naar de sportschool en elkaar flink aanmoedigen. Het maakt het sporten een stuk gezelliger en jullie gaan beide lekker in jullie vel zitten. Na afloop kunnen jullie samen een gezonde smoothie drinken en jullie volgende training door bespreken.

 

Sport met muziek

Wanneer je dan een keer alleen gaat sporten is het heerlijk om je favoriete nummers te bundelen in een playlist, oordopjes in en gaan! Heb je wat inspiratie nodig voor lekkere muziek waarop je helemaal los kan gaan op de fitnessapparaten? Eerder plaatste we al een artikel online met de beste nummers voor tijdens het sporten.

 

Beloon jezelf

Maak duidelijke afspraken met jezelf (of dus met een vriend/vriendin) en ga bijvoorbeeld op twee of drie vaste dagen in de week sporten. Zo wordt het sneller een gewoonte en “hoort het er gewoon bij”. Beloon jezelf telkens als je weer minimaal twee of drie keer in de week bent gaan sporten. Dat hoeft niet perse in een sportschool te zijn, als jij drie keer zestig minuten bent wezen joggen, fietsen of skaten is dat ook goed.

 

Zie het als onderhoud aan je lichaam

Het is niet altijd leuk om te doen, maar het huishouden moet je ook dagelijks of wekelijks bijhouden. Dat geldt ook voor andere verantwoordelijkheden zoals werken, voor jezelf of je gezin koken, met de hond lopen en de kattenbak verschonen. Zie sporten als onderhoud voor je lichaam, je maakt je lichaam er sterker en gezonder door. Hiermee voorkom je op latere leeftijd nek- en rugklachten en sporten is de meest ideale manier om stress kwijt te raken. Dus zet die knop om, kom van de bank en beweeg!

 

Zet kleine doelen voor jezelf

Sporten en bewegen is makkelijker vol te houden wanneer je een doel dat je wilt bereiken verdeelt in kleine stapjes. Telkens wanneer je een klein doel hebt weten te halen is dat een grote overwinning voor jezelf. Je voelt je daardoor beter en je geeft minder snel op. Wanneer je meteen voor het grote doel gaat kan het proces wellicht te lang duren waardoor je opgeeft. Schrijf de voortgang die je behaalt ook op. Hiermee zie je letterlijk wat je hebt gedaan en welke processen je hebt behaalt. Dat motiveert enorm!

 

Helpen bovenstaande tips niet genoeg om je (weer) aan het sporten te krijgen? Sporten doe je voor jezelf en niet voor anderen. Als jij een gezond, strak lichaam wilt hebben waarin je je lekker voelt, dan moet jij er ook iets voor gaan doen. Plan een sessie met een personal trainer om te zien hoe jij weer gezond en fit kan worden en hoe leuk sporten is!

reactie plaatsen

Spotlight trainers

Meer

Personal-Trainer.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten